باشگاه پرسپولیس از شجاع خلیل‌زاده به دلیل عقد قرارداد با باشگاه الریان قطر شکایت کرده است. این روزها اغلب طرفداران پرسپولیس در خصوص نحوه جدایی شجاع خلیل‌زاده از این تیم و شکایت باشگاه سؤالاتی در ذهن دارند. در همین راستا امیرساعد وکیل، وکیل باشگاه پرسپولیس توضیحات مبسوطی ارائه داده است‌. اگر می‌خواستیم از الریان شکایت […]

باشگاه پرسپولیس از شجاع خلیل‌زاده به دلیل عقد قرارداد با باشگاه الریان قطر شکایت کرده است.

این روزها اغلب طرفداران پرسپولیس در خصوص نحوه جدایی شجاع خلیل‌زاده از این تیم و شکایت باشگاه سؤالاتی در ذهن دارند. در همین راستا امیرساعد وکیل، وکیل باشگاه پرسپولیس توضیحات مبسوطی ارائه داده است‌.

اگر می‌خواستیم از الریان شکایت کنیم باید به فیفا شکایت می‌کردیم
اشتباهی که در فضای مجازی مطرح شده ناشی از این است که آیا باشگاه پرسپولیس علیه باشگاه الریان قطر هم طرح دعوا کرده است؟ اگر می‌خواستیم علیه باشگاه قطری طرح دعوا کنیم باید این اقدام را در ارکان قضایی فیفا انجام می‌دادیم. زیرا کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال ایران برای طرح دعوا موضوعیتی ندارد اما فعلاً موضوع این است که در چارچوب رابطه قراردادی باشگاه پرسپولیس با شجاع خلیل‌زاده آیا فسخ قرارداد این بازیکن مجاز بوده یا خیر؟

ذهن مردم گمراه شده است!
اگر پرسپولیس مدارک و مستنداتی داشته باشد که طبق آن بتواند ثابت کند باشگاه الریان تخلف کرده و بدون اجازه از پرسپولیس با بازیکن دارای قرارداد این باشگاه قبل از تاریخ فسخ قرارداد خلیل‌زاده مذاکره کرده، این موضوع باید در فیفا بررسی شود. دلیل اصلی همین است و فکر می‌کنم مقداری ذهن مردم گمراه شده است.

علیه الریان شکایت نکردیم!
تاکنون علیه باشگاه الریان طرح دعوا نکرده‌ایم و طرح شکایت‌مان در ارتباط با رابطه قراردادی خلیل‌زاده است. اگر مشخص شود وی قراردادش را به شکل مجاز فسخ کرده به حالت عادی می‌تواند بدون مشکل برای الریان بازی کند اما اگر ثابت شود فسخ قرارداد خلیل‌زاده غیرمجاز و غیرموجه بوده، طبیعتاً اگر تفاهمی بین باشگاه پرسپولیس و خلیل‌زاده حاصل نشود، بحث جرایم مالی و محرومیت ۴ ماهه این بازیکن از سوی کمیته انضباطی فیفا در انتظار وی خواهد بود.

فدراسیون برای خلیل‌زاده ITC موقت صادر می‌کند
فدراسیون فوتبال قطر مجاز است ITC موقت را برای این بازیکن صادر کند اما اگر نتیجه شکایت ما در کمیته وضعیت به سود پرسپولیس باشد و کار به فیفا برسد، در این صورت حکم فیفا تعیین‌کننده تکلیف پرونده خواهد بود. طبق این حکم مشخص می‌شود آیا خلیل‌زاده همچنان می‌تواند برای الریان بازی کند و یا دچار محرومیت خواهد شد؟

کمیته تعیین وضعیت مرجع رسیدگی است
خلیل‌زاده با پرسپولیس قرارداد داشته و این قرارداد را در سازمان لیگ فسخ کرده است، طبق روال متعارف اگر یک بازیکن قرارداد خود را در سازمان لیگ به شکل یک‌طرفه فسخ کند، کمیته وضعیت نامه‌ای به باشگاه ارسال می‌کند تا طبق آن مدارک، مستندات و اعتراض خود را اعلام کند. در اینجا اگر باشگاه پرسپولیس اعتراضی نداشته و با بازیکن به توافق رسیده باشد پرونده مختومه خواهد شد اما اگر باشگاه با اقدام بازیکن مخالفتی داشته باشد، در پاسخ به نامه کمیته وضعیت اعتراض خود را در این کمیته ثبت می‌کند. به همین دلیل کمیته وضعیت مرجع صالح رسیدگی است.