وزارت بهداشت فعالیت اپلیکیشن ماسک را متوقف کرد
وزارت بهداشت فعالیت اپلیکیشن ماسک را متوقف کرد
شهریاریها - اپلیکیشن ماسک، که نقشه‌ی کرونا در کل کشور را نمایش می‌داد، به خاطر عدم همکاری وزارت بهداشت در ارائه‌ی اطلاعات به این اپلیکیشن به کارش پایان داد.

به گزارش شهریاریها ،اپلیکیشن ماسک در توئیتر خود به‌خاطر تصمیم‌های جدید وزارت بهداشت خبر از توقف کار خود داده است. در صفحه‌ی توئیتری این اپلیکیشن نوشته شده:

از چند روز قبل وزارت بهداشت تصمیم گرفته رنگ‌بندی‌ها توسط معاونت تحقیقات وزارتخانه انجام شود. بر این اساس، ارسال داده‌ها به اپلیکیشن ماسک متوقف شده‌ است. تیم اپلیکیشن ماسک ضمن احترام به این تصمیم اعلام می‌دارد از این پس، رنگ‌بندی در اپلیکیشن ماسک به‌روز نخواهد بود.

در ادامه‌ی این توئیت، مدیران ماسک تأکید کرده‌اند که از این پس فعالیت تیم این اپلیکیشن معطوف به انتشار تجربیات دو سال گذشته با رویکرد علمی خواهد بود که از‌ طریق کانال تلگرام و بله‌ اپلیکیشن ماسک منتشر خواهد شد.

وزارت بهداشت جلوی کار اپلیکیشن ماسک را گرفت

اپلیکیشن ماسک که تنها منبع گزارش آمار بستری‌ها و وضعیت کرونا به‌طور استانی در کشور بود که حالا به‌خاطر ورود وزارت بهداشت به این حوزه، مجبور به تعطیل کردن کار خود شده‌اند. ماسک در اطلاعیه‌ای خود تأکید کرده که بر‌ اساس افزایش روند بستری در تمامی استان‌ها، قطعاً تاکنون اکثر کلان‌شهرها در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند؛ اما به دلیل نبود داده‌های به‌روز، قادر به تغییر رنگ و اطلاع‌رسانی مناسب در این خصوص نیست.

با این اتفاق نگرانی درباره اطلاع‌رسانی شفاف دربار میزان شیوع بیماری کرونا و تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده است. این اتفاق را می‌توان در واکنش کاربران در شبکه‌های مجازی نسبت به توقف فعالیت ماسک دید. بسیاری کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این اتفاق واکنش منفی نشان داده‌اند و نوشته‌اند: «زمان‌بندی این تصمیم با توجه به بالا رفتن میزان بستری‌های کرونایی در کشور نگران‌کننده است.»

اوایل سال ۹۹، اپلیکیشن ماسک بر‌ اساس روند بستری بیماران کرونا اقدام به رنگ‌بندی شهرستان‌ها کرد. این موضوع به سرعت مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفت. از آبان ۹۹ و طبق آنچه در کانال تلگرامی این اپلیکیشن آمده، با مصوبه‌ی ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های کرونایی بر‌ اساس وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها شکل گرفت.