واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال از سه شنبه در تهران آغاز می‌شود
واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال از سه شنبه در تهران آغاز می‌شود
تهران- استاندار تهران گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال از سه شنبه در استان تهران آغاز می‌شود.

به گزارش شهریاریها ،انوشیروان محسنی بندپی در جلسه فوق العاده ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در ۲۴ شهریور ماه معاونت بهداشتی وزارت کشور نامه‌ای در هفت بند به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد که بر اساس آن مراکز تجمیعی و تیم‌های واکسیناتور افزایش یابند و مراکز نیز به صورت شبانه روزی فعالیت کنند.

وی افزود: این اقدامات در راستای این بود که سرعت واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال بیشتر شود و ظرف یک یا دو هفته این کار به پایان برسد، در جلسه امروز از همه فرمانداری‌ها گزارش میزان ظرفیت و تعداد تزریق واکسن دریافت شد.

استاندار تهران گفت: همه شهرستان‌ها اعلام آمادگی کردند که تمام اقدامات برای سرعت بخشی به واکسیناسیون انجام می‌دهند، روز گذشته ۲۵۵ هزار دز واکسن در تهران تزریق شد و قطعاً تزریق دز اول و دوم به موازات هم انجام می‌شود، ۱۰ میلیون و ۶۸۲ هزار جمعیت بالای ۱۸ سال در استان داریم و ما از وزارت بهداشت تقاضا داریم که ثبت‌نام از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود.

وی گفت: همچنین شرکت‌هایی مثل ایران‌خودرو و سایپا اعلام آمادگی کردند که روزانه ۱۰ هزار واکسن به افرادی غیر از جامعه هدف خودشان واکسن تزریق کنند.