همه مسئولان نظام اعتقاد دارند باید به احزاب میدان داده شود
همه مسئولان نظام اعتقاد دارند باید به احزاب میدان داده شود
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: احزاب می‌توانند گره‌های مربوط به مباحث انتخابات و فعالیت‌های سیاسی را باز کنند و مسئولان به دنبال آن هستند که کشور به سمت حزب‌گرایی حرکت کند.

به گزارش شهریاریها ،محمد محمودی شاه‌نشین درباره توسعه احزاب، اظهار داشت: تاکنون جلسات متعددی در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت فعال شدن احزاب برگزار شده است و معمولاً مسئولان دستگاه‌های نظارتی و همچنین دستگاه‌های تصمیم‌گیر در این جلسات حضور می‌یافتند و همه متفق‌القول تأکید می‌کردند که احزاب می‌توانند گره‌های مربوط به مباحث انتخابات و فعالیت‌های سیاسی را باز کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در واکنش به ادعای برخی افراد و جریانات سیاسی مبنی بر اینکه نظام جمهوری اسلامی با فعالیت احزاب و کارهای حزبی و تشکیلاتی مخالف است، گفت: بنده چنین ادعایی را قبول ندارم، به این علت که در جلسات متعدد کمیسیون شوراها و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب همواره بر ضرورت تقویت فعالیت‌های حزبی در کشور تأکید شده است.

محمودی شاه‌نشین یادآور شد: در زمان بررسی اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و مجلس هم تأکید همگی افراد این بود که اصلاح قانون انتخابات باید به سمتی برود که احزاب جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و با حرکت کشور به سمت تحزب، می‌توان مشکلات مربوط به انتخابات را مرتفع کرد.

وی ادامه داد: بنده تاکنون ندیدم که مسئولی در نظام ما معتقد باشد که احزاب باید حذف شوند بلکه همگی اعتقاد داشتند که باید به احزاب بیش از پیش میدان داده شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: مجلس در مصوبه‌ای در اصلاح قانون انتخابات مقرر کرد که احزاب قانونی می‌توانند پای صندوق‌های رأی نماینده ناظر خود را داشته باشند و این مسائل نشان‌دهنده آن است که نظام جمهوری اسلامی و همه مسئولان علاقه‌مند هستند که کشور به سمت حزب‌گرایی حرکت کند.

محمودی شاه‌نشین با بیان اینکه احزاب شناسنامه‌دار باید فعال‌تر شوند، تصریح کرد: متأسفانه برخی از احزاب و جبهه‌ها یک‌شبه و صرفاً برای ورود به انتخابات تشکیل می‌شوند که منظور ما از تقویت احزاب، چنین حزب‌هایی نیستند بلکه احزاب شناخته شده، قانونمند و پاسخگو باید تقویت شوند.

به گزارش مهر، اخیراً خبرگزاری مهر طی گزارشی به بررسی سوالی مبنی بر اینکه «آیا نظام با فعالیت حزبی مخالف است؟» پرداخت. در همین راستا با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی رکن اصلی کشور در بحث قانونگذاری است، می‌تواند پاسخگوی بخشی از این سوال باشد که آیا نظام و حاکمیت اراده‌ای برای محدود کردن احزاب از سوی مجرای قانونگذاری داشتند یا خیر؟ یا اینکه اراده مجلس شورای اسلامی اسلامی برای توسعه فعالیت‌های حزبی در کشور است.