همزمان با ایام الله دهه فجر ۸ مدرسه در شهریار افتتاح می شود
همزمان با ایام الله دهه فجر ۸ مدرسه در شهریار افتتاح می شود
شهریار- فرماندار شهرستان شهریار گفت: ۲۳ مدرسه در این شهرستان تکمیل شده است که ۸ واحد آن در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

به گزارش شهریاریها ، نورالله طاهری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در طول سه سال گذشته با همکاری و هماهنگی خوب آموزش و پرورش این شهرستان ۳۷ مدرسه را افتتاح کرده ایم.

وی ادامه داد: از منابع محلی ، شهرداران را مجاب کردیم تا از زمین های آموزشی با ۲۰ درصد تغییر کاربری، مدرسه بسازند.

طاهری، در توضیح این مطلب گفت: ما یک زمین آموزشی را تحویل شهردار می دهیم، شهردار ۲۰ درصد آن را تبدیل به زمین تجاری می کند و از این ۲۰ درصد کسب درآمد می کند و با درآمدی که بدست آورده مدرسه می سازد.

وی گفت: از این بابت ما در حال حاضر ۹ مدرسه در حال ساخت داریم.

وی افزود: در شهرستان شهریار، هفت شهر داریم که شش شهر آن در حال حاضر مشغول ساخت یک مدرسه هستند که ساخت این مدرسه ها یکی از کارهای مثبت و بسیار خوبی است که در شهرستان شهریار در حال انجام است.

فرماندار شهریار گفت: ما تمام زخم های کهنه فضاهای آموزشی شهرستان شهریار را التیام بخشیدیم و تمام گرفتاری های ۲۰ ساله گذشته را در دستور کار قرار داده و اصلاح کردیم و از درون این گرفتاری ها مدارس خوبی بیرون آمده که تا مرحله صدور اسناد مالکیت پیش رفته است.

نورالله طاهری یادآور شد: یک نهضت خوب مدرسه سازی در شهرستان شهریار به راه افتاده که به نظر من ، این کار از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون بی سابقه بوده است.

شهرستان شهریار با جمعیتی نزدیک به ۷۵۰ هزار نفر دوازدهمین شهرستان پرجمعیت ایران است و شامل شهرهای شهریار، اندیشه ،باغستان، فردوسیه ، وحیدیه ، صباشهر، شاهدشهر و شش دهستان و ۳۹ روستا است.

شهرستان شهریار با ۳۴۰ کیلومتر مساحت در غرب استان تهران واقع شده است.