هما روستا بازیگر زن سینما درگذشت
هما روستا بازیگر زن سینما درگذشت

گرشهریاریها : هما روستا بازیگر سینما و تلویزیون که برای مداوای بیماری سرطانش به آمریکا رفته بود به دلیل بی ثمر بودن معالجات روز گذشته در بیمارستانی در لس آنجلس درگذشت. بازیگر زن سینمای ایران که متولد ۱۳۲۵ در تهران و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک از بخارست است در فیلم‌های شاخصی مانند «گزارش یک قتل»، […]

گرJamNewsImage07483907شهریاریها : هما روستا بازیگر سینما و تلویزیون که برای مداوای بیماری سرطانش به آمریکا رفته بود به دلیل بی ثمر بودن معالجات روز گذشته در بیمارستانی در لس آنجلس درگذشت.

بازیگر زن سینمای ایران که متولد ۱۳۲۵ در تهران و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک از بخارست است در فیلم‌های شاخصی مانند «گزارش یک قتل»، «پرنده کوچک خوشبختی»، «تمام وسوسه‌های زمین»، «مسافران» و «از کرخه تا راین» نقش آفرینی کرده است.

این بازیگر که در جشنواره ۳۲ فیلم فجر بزرگداشتش برگزار شد، نوشت: «من باید تشکر کنم از مردمی که در کوچه و خیابان با لبخند پرمهرشان به من نیروی زندگی می‌بخشند. پس بزرگداشت می‌تواند زیبا باشد اگر پایان راه نباشد.»

درگذشت این بازیگر همزمان با روز تولدش رخ داده است.

قرار است پیکر این هنرمند فقید به ایران منتقل شود، اما از آنجا که او در آمریکا فوت کرده، این انتقال چند روزی زمان می‌برد.

هما روستا همسر مرحوم حمید سمندریان، کارگردان نامدار تئاتر ایران بود. سمندریان نیز سال ۱۳۹۱ از دنیا رفت.