همایش و رکاب زنی با شعار هوای پاک زندگی سالم در شهریار برگزار شد
همایش و رکاب زنی با شعار هوای پاک زندگی سالم در شهریار برگزار شد
به همت هیات دوچرخه سواری شهرستان شهریار و گروه همرکاب، رکاب زنان بین دو شهرستان شهریار و ملارد را رکاب زدند.

به گزارش شهریاریها ، بهزاد کاویانی رئیس هیئت دوچرخه سواری شهرستان شهریار اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی هیئت دوچرخه سواری و گروه همرکاب و هماهنگی های لازم همایش رکابزنی عمومی دوچرخه سواری با شعار هوای پاک زندگی سالم در میسر ۵۰کیلومتری دو شهرستان شهریار و ملارد با شرکت بیش از ۳۵ دوچرخه سوار برگزار شد.

وی افزود: این همایش از ساعت ۸ صبح روز جمعه ششم دی ماه به سرپرستی ناصر درخشان از شهریار و اندیشه تا صفادشت برگزار و تمامی علاقمندان در سنین مختلف در این رکابزنی شرکت کرده روزی بدون آلاینده را تجربه کردند و در خاتمه از باغ وحش صفادشت بازید به عمل آوردند.

بهزاد کاویانی با بیان اینکه دوچرخه می تواند بهترین جایگزین برای وسیله های نقلیه در سطح شهر باشد، افزود: باید در این خصوص زیر ساخت های لازم برای مشارکت خانواده ها در سطح شهر فراهم شود چرا که این ورزش تاثیر مستقیم در سلامت جامعه و نابود کننده فقر حرکتی میان مردم است.

رئیس هیئت دوچرخه سواری شهرستان شهریار گفت: از اهداف مهم برگزاری این همایش، فرهنگ سازی نسبت به استفاده از وسایل نقلیه غیر آلاینده در سفرهای غیر ضروری و فاصله کم شهری و آگاه سازی مردم نسبت به شرایط نامساعد هوای کلانشهر‌ها به دلیل استفاده از وسایل نقلیه سوختی است.

کاویانی افزود: رشته دوچرخه سواری در شهرستان شهریار رشته حاشیه نشینی نیست و در گذشته قهرمانان بزرگی تحویل جامعه ورزشی کشور داده و دوچرخه سواران این شهرستان در چند سال گذشته نیز عملکرد دلپذیری در مسابقات مختلف کشور داشته‌اند و تلاش ما بر این است که فعالیت‌های این رشته در شهرستان با شتاب بیشتری توسعه یابد.

وی در خاتمه از همکاری آتش نشانی شهر اندیشه در پشتیبانی از دوچرخه سواران در طی میسر ، مدیریت و کارکنان باغ وحش صفادشت و دیگر عزیزانی که در برگزاری این همایش رکابزنی حضور داشتند و تقدیر و تشکر نمود.

شایان ذکر است در این مراسم به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی اهداء شد.