هفته آینده؛ خداحافظی با مجلس دهم
هفته آینده؛ خداحافظی با مجلس دهم
چهارشنبه هفته آینده (31 اردیبهشت 99) جلسه اختتامیه دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

به گزارش شهریاریها ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار است در هفته پایانی فعالیت پارلمان، برخی موارد باقیمانده از دستورکارهای مجلس را بررسی کنند.

البته در هفته‌های پایانی نمایندگان مجلس به بررسی مواردی همچون طرح اصلاح قانون انتخابات کشور و هم چنین طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس که بخشی از ان مربوط به نحوه عزل حقوقدانان شورای نگهبان بود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی کردند.

هر چند مواردی همچون بررسی گزارش پرونده تحصیلی حسین فریدون و یا بررسی گزارش تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستورکار بود اما عدم بررسی آنها مورد اعتراض بسیاری از نمایندگان قرار گرفت و پس از اعتراضات برخی نمایندگان این موارد در هفته گذشته بررسی شد و نتیجه آن ارجاع پرونده حسین فریدون به قوه قضائیه و بررسی گزارش تفحص از قاچاق منتج شد که در گزارش تفحص از ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز سهم دستگاه‌ها در باره عدم عمل به وظایفشان برای مبارزه با قاچاق تشریح شده بود.

بر اساس این گزارش مجلس هفته آینده در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه) جلسات پایانی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دهمین دوره مجلس سپری خواهد کرد.

بر این اساس چهارشنبه هفته آینده (۳۱ اردیبهشت ۹۹) نیز جلسه اختتامیه دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی خواهد بود و پس از آن طبق روال نمایندگان مجلس با هم عکس یادگاری خواهند انداخت.

بنابراین گزارش، روال خانه ملت برای برگزاری جلسات علنی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه بود اما روال کاری آن در هفته آینده که هفته پایانی کار خود را سپری می‌کند تغییر کرده و در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه جلسه علنی خواهد داشت.

با پایان جلسات علنی مجلس،‌کمیسیون‌های تخصصی نیز سه‌شنبه هفته آینده با برگزاری آخرین نشست خود، به کار خود در مجلس دهم پایان می‌دهند.

گفتنی است ۵۶ نماینده از مجلس دهم در مجلس یازدهم نیز حضور خواهند داشت و بر این اساس از میان  285 نماینده‌ای که خرداد ماه ۹۵ وارد مجلس دهم شده بودند، ۸۱ درصد به دلایل شکست در رقابت یا رد صلاحیت توسط شورای نگهبان از حضور در مجلس یازدهم بازماندند و به عبارتی تنها ۱۹ درصد از این نمایندگان فعلی بر روی کرسی مجلس یازدهم هم خواهند نشست.