هشدار همزمان دو مقام عالی قضایی شهرستان شهریار،مبنی بر تخلفات شوراها
هشدار همزمان دو مقام عالی قضایی شهرستان شهریار،مبنی بر تخلفات شوراها
شهریار- رئیس کل دادگستری شهریار و دادستان این شهرستان، دریک جلسه مشترک به داوطلبان شوراهای شهر تاکید کردند؛ به اعتماد مردم‌خیانت نکنند و از خرید و فروش آراء خودداری کنند.

به گزارش شهریاریها ، در سال 97 و تقربیاً در اسفند ماه بود، که نمایندگان مجلس مجازات خرید و فروش آراء در زمان انتخابات را مشخص کردند و بر این‌ مبنا، این عمل جُرم شناخته شد و فرد خاطی برابر با(جزا درجه شش قانون) به حبس محکوم می شود.

 

حالا همزمان با نزدیک‌ شدن چند روزه به انتخابات 1400و همچنین ساعتهای معکوس آغاز تبلیغات از سوی نامزدها، مراجع قضایی شهرستان شهریار را وا داشت، تا نسبت به آنچه که سلامت انتخاباتی و عدم‌ جرم در این عرصه نامیده میشد، واکنش نشان دهند.

 

“ابوالقاسم مراد طلب”، رئیس دادگستری شهرستان شهریار که در یک‌ نشست مشترک با داوطلبین شوراهای اسلامی این شهرستان حضور داشت، به آنها گوشزد کرد: تمام کسانی که توفیق خدمت را پیدا می‌کنند، نباید به اعتماد مردم خیانت کنند و بایستی تمام همت خود را بر خدمت صادقانه به مردم قرار دهند.

 

پس از اظهارات رئیس دادگستری، “حمید عسگری پور” دادستان شهریار نیز که در این جلسه شرکت کرده بود، طی سخنانی از نامزدهای راه یافته به انتخابات آتی خواست،از هر عملی که جُرم‌محسوب می شود خودداری کنند و به مر قانون احترام بگذارند.

 

او به کاندیدهای شوراهای اسلامی، مبنی بر خرید و فروش آراء هشدار داد و تاکید کرد: داوطلبان انتخابات به هیچ عنوان وارد این حوزه نشوند، زیرا برخورد ما بسیار قطعی و بدون اغماض است، همچون که در حوزه برخورد با تخلفات شوراهای فعلی نیز اغماضی نبود.

 

عسگری پور در ادامه مطلب فوق، متذکر شد: دادستانی شهریار امسال با یک برنامه ریزی منسجم و راهبردی برای پیشگیری از جرائم ورود کرده است، که در این راستا ۴ شعبه ویژه بررسی جرائم انتخاباتی در شهرستان پیش‌بینی شده است.