هشدار مدیریت بحران نسبت به ورود گرد و غبار به پایتخت
هشدار مدیریت بحران نسبت به ورود گرد و غبار به پایتخت
شهریاریها - تهران- مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نسبت به ورود توده گرد و غبار به استان هشدار داد و گفت: شهروندان به خصوص گروه‌های حساس از قرار گرفتن در معرض غبار خودداری کنند.

به گزارش شهریاریها ،حامد یزدی مهر، پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از آماده باش ستاد مدیریت بحران با صدور هشدار نارنجی احتمال وقوع باد شدید و ورود ذرات گردو غبار در استان تهران خبر داد.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه افزایش نسبتاً شدید باد گفت: این سامانه از امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت تا اواخر وقت فردا دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه فعال خواهد بود.

یزدی مهر با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌ها، این سامانه در استان تهران به ویژه در نواحی مرکز و نیمه جنوبی استان تأثیر بیشتری برجا خواهد گذاشت افزود: در حال حاضر هشدار نارنجی سازمان هواشناسی و متعاقباً ابلاغ این هشدار و دستورات لازم توسط اداره کل مدیریت بحران به دستگاه‌های عضو ستاد بحران ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه این گرد و غبار هم منشأ محلی و هم از سمت عراق است، شهرستان‌های ملارد، رباط کریم، اسلامشهر، تهران، پیشوا و ورامین را تحت تأثیر قرار می‌دهد، لذا به افراد مسن و دارای بیماری‌های خاص و گروه‌های حساس توصیه می‌شود امروز و فردا از حضور در محیط سرباز بپرهیزند و خود را در معرض گرد و غبار قرار ندهند.

یزدی مهر با بیان اینکه هم اکنون مدیریت بحران در حالت آماده باش کامل قرار دارد، عنوان داشت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی این سامانه با وزش باد شدید، احتمال تند باد موقت و خیزش و نفوذ توده گرد و خاک همراه خواهد بود که در همین راستا به مردم ساکن در مناطق مذکور در خصوص وقوع این سامانه هشدار می‌دهیم تا تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به فعالیت این سامانه بیان داشت: کاهش دید و کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری و سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن درختان کهنسال و رعد و برق از مخاطرات این سامانه است و توصیه اکید مدیریت بحران عدم صعود به ارتفاعات توسط کوهنوردان حرفه‌ای و آماتور، استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در تردد و عدم توقف در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و عدم استقرار در مناطق مرتفع نظیر داربست‌ها می‌باشد.