هشدار رییس پلیس فتا غرب تهران در خصوص کلاهبرداری های «جمعه سیاه»
هشدار رییس پلیس فتا غرب تهران در خصوص کلاهبرداری های «جمعه سیاه»
رییس پلیس فتا غرب استان تهران نسبت به برخی کلاهبرداری های مرتبط با حراج « جمعه سیاه» هشدار داد.

به گزارش شهریاریها ،سرهنگ سید نظام موسوی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن هشدار نسبت به برخی کلاهبرداری‌ها در خصوص حراج «جمعه سیاه» گفت: در ظاهر فروشگاه‌های آنلاین شرکت‌کننده در این حراج بزرگ و استثنایی روی کالاهایشان تخفیفی سنگین ارائه می‌دهند، تا توجه مشتریان را جلب کنند، اما پشت تمام این تبلیغات گسترده تخفیف‌های ویژه و استثنایی آن‌ها ترفندی نهفته است.

وی ادامه داد: از این رو هرساله بعد از حراج جمعه سیاه (بلک فرایدی) شاهد شکایات قابل‌توجهی از مردم به خاطر کلاه‌برداری‌های صورت گرفته در خریدهای آنلاین این حراج بی‌سابقه هستیم.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران اضافه کرد: یکی از روش‌های کلاه‌برداری در حراج «جمعه سیاه» به این صورت است که کالای تبلیغ‌شده با کالای تحویل‌شده به خریدار هم ازنظر کیفیت و مشخصات، هم ازنظر اصالت و جنس کالا متفاوت است.

موسوی افزود: بسیاری از کالاهایی که در این حراج از سوی فروشگاه‌های آنلاین با تخفیفات ویژه تبلیغ می‌شود، کالای تقلبی یا بُنجل است و با استفاده از شیوه حراج بلک فرایدی برخی از فروشنده‌ها می‌توانند، کالاهای قدیمی خود را به‌راحتی بفروشند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام شهروندان برای حضور در حراج جمعه سیاه از سوی برخی فروشگاه‌های آنلاین با ادعای محدودیت کالاهای تخفیف خورده با درصد بالا برای سرقت اطلاعات هویتی شهروندان است.