هر کاربر روزی 58 دقیقه از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کند
هر کاربر روزی 58 دقیقه از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کند

گروه فناوری شهریاریها : کارشناسان می‌گویند که تلفن همراه این روزها به یک ابزار عمومی زندگی تبدیل شده است و یکی از دستگاه‌هایی محسوب می‌شود که در ۲۴ ساعت روز، افراد بیشترین زمان را برای استفاده از آن اختصاص می‌دهند. به گزارش شهریار و به نقل از ایتنا، ‌در یک مطالعه جدید که توسط مرکز Experian […]

latest-mobile-phones1گروه فناوری شهریاریها : کارشناسان می‌گویند که تلفن همراه این روزها به یک ابزار عمومی زندگی تبدیل شده است و یکی از دستگاه‌هایی محسوب می‌شود که در ۲۴ ساعت روز، افراد بیشترین زمان را برای استفاده از آن اختصاص می‌دهند.

به گزارش شهریار و به نقل از ایتنا، ‌در یک مطالعه جدید که توسط مرکز Experian انجام شده است مشخص شد مردم در طول روز چگونه از سیستم‌های اطراف خود استفاده می‌کنند و به چه میزان آنها را مورد استفاده قرار می‌دهند.
این طور که بررسی حاضر نشان داده است، هر یک از کاربران به طور میانگین روزانه ۵۸ دقیقه از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کند.

با وجود آنکه گوشی هوشمند قابلیت‌ها و کاربردهای فراوانی از جمله دوربین دیجیتالی، ابزارهای کاربردی، بازی و … دارد، بیشترین زمان اختصاص داده شده به گوشی هوشمند مربوط به برقراری تماس‌های صوتی با آن می‌شود.

البته باید توجه داشت که در زمینه استفاده از آیفون و گوشی‌های اندرویدی تفاوت وجود دارد.
آن دسته از کاربرانی که صاحب گوشی هوشمند آیفون هستند روزی ۲۶ دقیقه بیشتر از اندرویدی‌ها از این دستگاه استفاده می‌کنند و زمان کمتری را به برقراری تماس‌های صوتی اختصاص می‌دهند.

در مقابل کاربرانی که گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را در اختیار دارند تمایل بیشتری به ارسال و دریافت پیام‌های نوشتاری دارند و عکس‌برداری برای آن‌ها یک قابلیت محبوب محسوب می‌شود.

کارشناسان اعلام کرده‌اند که به طور میانگین مردم ۲۶ درصد از زمانی که با گوشی هوشمند خود مشغول هستند را به برقراری تماس‌های صوتی اختصاص می‌دهند، ۲۰ درصد آن را برای ارسال و دریافت پیام‌های نوشتاری صرف می‌کنند و ۹ درصد این زمان را هم مختص چک کردن پست الکترونیکی می‌دانند.

در کنار این مسئله، ۱۶ درصد زمان روزانه برای استفاده از گوشی هوشمند به گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌یابد و به‌ترتیب ۸ و ۹ درصد این زمان برای بازی و دیگر فعالیت‌ها صرف می‌شود.