نیمی از مجرمان قاچاق مواد مخدر کشور در البرز جا خوش کرده‌اند
نیمی از مجرمان قاچاق مواد مخدر کشور در البرز جا خوش کرده‌اند

شهریاریها :  فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: 50 درصد مجرمان قاچاق مواد مخدر در زندان‌های البرز به سر می‌برند.  سردار احمدعلی گودرزی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اعلام این خبر افزود: استان البرز به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر 14 استان کشور در خصوص مواد مخدر با خطرات […]

ارازلشهریاریها :  فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: 50 درصد مجرمان قاچاق مواد مخدر در زندان‌های البرز به سر می‌برند.

 سردار احمدعلی گودرزی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اعلام این خبر افزود: استان البرز به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر 14 استان کشور در خصوص مواد مخدر با خطرات بیشتری مواجه است که همین امر حساسیت کار ماموران پلیس را در این استان افزایش می‌دهد.

 وی افزود: بیشتر مجرمانی که به دلیل سرقت‌های خرد از قبیل کیف قاپی دستگیر می‌شوند درگیر اعتیاد هستند و به صراحت می‌توان گفت 80 درصد وقوع جرائم خرد ناشی از اعتیاد است.

 وی اظهار کرد: معتادان پس از یک مدت مصرف از عهده تامین هزینه‌های مواد خود برنمی‌آیند و همین امر آنان را وادار به ارتکاب انواع جرائم می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این زمینه بزهکاری در افراد معتاد نیز بالاست و افراد معتاد در زمینه کودک آزاری، همسر آزاری و طلاق از افراد معمولی جامعه پیشی گرفته‌اند.

 وی افزود: در حال حاضر بیش از 50 درصد طلاق‌ها در کشور ریشه در اعتیاد یکی از زوجین دارد که این امر نشان دهنده اهمیت این موضوع در تخریب بنیان خانواده است.

 گودرزی ادامه داد: خانواده‌ای که سرپرست و یا یکی از اعضای آن اعتیاد دارند با مشکلات متعدد مالی روبه رو می‌شوند و علاوه بر این جایگاه اجتماعی خود را در بین سایرین از دست می‌دهند.

 فرمانده نیروی انتظامی البرز تصریح کرد: پلیس در سال جاری برنامه‌های مدونی را برای جلوگیری از افزایش شمار معتادان و مبارزه با توزیع و مصرف مواد مخدر در استان دارد.

 وی اظهار کرد: بر همین اساس در سه ماهه نخست امسال هزار و 200 کیلو انواع مواد مخدر در استان شناسایی و ضبط شده است.

 این مسئول تصریح کرد: اعتیاد پدیده شومی است که گریبانگیر افراد جامعه می‌شود و سلامت روان و جسم مردم به ویژه نسل جوان را مورد هدف قرار می‌دهد.

 وی در پایان گفت: بدون شک نیروی انتظامی بدون هیچ اغماضی با عوامل فروش و توزیع مواد مخدر مبارزه می‌کند و با شدیدترین شکل با آنان برخورد می‌کند.