نوربخش: فرنگی‌کاران انگیزه‌ای برای حضور در جام جهانی ندارند
نوربخش: فرنگی‌کاران انگیزه‌ای برای حضور در جام جهانی ندارند

شهریاریها : ناصر نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص هم‌گروهی ایران با تیم‌های آذربایجان، سوئد و آلمان در جام جهانی کشتی فرنگی گفت: به نظر می‌رسد آذربایجان سخت‌ترین حریف ما در مرحله گروهی باشد. در 2 سال گذشته که با این تیم مسابقه داده‌ایم، هرچند که نتیجه به نفع ما تمام […]

13900725140937_PhotoAشهریاریها : ناصر نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص هم‌گروهی ایران با تیم‌های آذربایجان، سوئد و آلمان در جام جهانی کشتی فرنگی گفت: به نظر می‌رسد آذربایجان سخت‌ترین حریف ما در مرحله گروهی باشد. در 2 سال گذشته که با این تیم مسابقه داده‌ایم، هرچند که نتیجه به نفع ما تمام شده است، اما همواره رقیب سرسختی برای ما بوده است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد امسال کشتی‌گیران مطرح ما در جام جهانی کشتی نگیرند به مشکل خواهیم خورد، به خصوص در اوزان سبک که دچار مشکل هستیم. توقع مردم از کشتی بالا رفته است و انتظار دارند در هر مسابقه‌ای ایران قهرمان شود؛ مسئولان هم همینطور فکر می‌کنند، اما در یک سال گذشته هیچ گونه حمایتی نکردند و از نظر روحی و روانی کشتی‌گیران را هیچ شارژی نکردند.

نوربخش افزود: آمادگی جسمانی یک بحث است و ‌آمادگی روحی و روانی بحثی دیگر؛ بسیاری از کشتی‌گیران شاخص داخلی تمایلی برای حضور در جام جهانی ندارند، چون انگیزه‌ای ندارند. چطور می‌توان کشتی‌گیری را که قهرمان المپیک شده است برای حضور در جام جهانی قانع کرد؟ اما با این وجود هم، کشتی‌گیران از خودگذشتگی می‌کنند و برای سربلندی ایران کشتی می‌گیرند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: امیدوارم امسال هم مانند سال گذشته کشتی‌گیران از غیرت خود مایه بگذارند، اما نیازمند حمایت مسئولان ورزش هم هستیم. هنوز جوایز قهرمانی سال گذشته پرداخت نشده است در حالی که رفت و آمد به اردوها هزینه دارد. حمایتی هم از قهرمانان نمی‌شود تا به آن دلخوش باشند. فکر نمی‌کنم با این وضعیت بتوان خیلی امیدوار بود، اما همواره بچه‌ها نشان دادند که برای سربلندی ایران و شاد کردن دل مردم در مقاطع حساس به کمک تیم ملی آمدند، اما مسئولان هم باید این موضوع را درک کنند و حمایت‌های لازم را داشته باشند.

نوربخش درباره حریفان کشورمان گفت: آذربایجانی‌ها در سه، چهار وزن اول کشتی‌گیران بسیار خوبی دارند که می‌توانند سرنوشت مسابقه را عوض کنند. سال گذشته هم سوریان کشتی نزدیکی با حریف آذربایجانی گرفت؛ البته در سنگین‌وزن هم کشتی‌گیران خوبی مانند طهماسبی و شریعتی را دارند که با این اوصاف اگر آذری‌ها با تمام قوا گام به میدان بگذارند دیدار سختی با آنها خواهیم داشت و نباید فریب نتیجه پیروزی 8 بر صفر سال گذشته مقابل این تیم را بخوریم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه اگر از کمند آذربایجانی‌ها عبور کنیم به احتمال باید در فینال با روس‌ها کشتی بگیریم عنوان کرد: البته تیم آذربایجان هم چیزی کم از روسیه ندارد و با توجه به شناختی که از این تیم دارم اگر با تمام قوا در جام جهانی شرکت کنند برای ما مشکل‌ساز خواهد شد. هرچند که ما خودمان با مشکلی جدی با عنوان عدم حضور کشتی‌گیران شاخص داخلی مواجه هستیم که نباید ساده‌انگارانه از کنار آن گذشت.

نوربخش عنوان کرد: با توجه به شناختی که از آذربایجان دارم این تیم می‌تواند برای ما خطرساز باشد البته جام جهانی تورنمنت چندان مطرحی نیست اما با توجه به اینکه میزبان مسابقات هستیم اهمیت آن برای ما بالا رفته است.

به گزارش فارس، رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی روزهای سی‌ام بهمن و اول اسفندماه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود که در گروه اول تیم‌های ایران، آذربایجان، سوئد و آلمان قرار دارند؛ تیم‌های روسیه، مجارستان، ارمنستان و ترکیه هم در گروه دوم به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

ایران در دوره قبل قهرمان شده بود.