نمکی: رهبری درباره واکسن وارداتی منعی نداشتند
نمکی: رهبری درباره واکسن وارداتی منعی نداشتند
تهران - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای واکسیناسیون گروه‌های پر خطر برنامه‌هایی داشتیم و رهبر معظم انقلاب منعی برای واکسیناسیون با واکسن خارجی مورد تایید قبل از تولید واکسن داخلی نداشتند.

به گزارش شهریاریها ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای واکسیناسیون گروه‌های پر خطر برنامه‌هایی داشتیم و رهبر معظم انقلاب منعی برای واکسیناسیون با واکسن خارجی مورد تایید قبل از تولید واکسن داخلی نداشتند.

سعید نمکی صبح امروز در حاشیه بازدید از ستاد پلیس راهور نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از پرسنل نیروی انتظامی برای همیاری کادر درمان در مدت شیوع ویروس بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: یکی از ابعاد بسیار سخت کار مدیریت ترددهایی است که می‌تواند اثرات قابل توجهی را در شیوع بیماری بگذارد.

وزیر بهداشت افزود: پرسنل نیروی انتظامی و راهور از نخستین روزهای شروع ویروس کرونا در کنار کادر درمان بودند که جا داشت که برای تشکر از آنها، خدمت‌شان برسیم.

وی همچنین درباره واکسیناسیون عموم مردم نیز گفت: ما برای واکسیناسیون مردم مخصوصا گروه‌های پرخطر برنامه‌هایی را از قبل داشته‌ایم، مقام معظم رهبری نیز هرگز در اینکه ما واکسیناسیون را با واکسن وارداتی پیش از رسیدن واکسن تولید داخل انجام دهیم، منعی قائل نشده‌اند. ایشان فقط درباره برخی از کشورهای هدف توصیه‌هایی داشتند که آن موارد نیز از قبل مورد توجه بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هرگز توصیه‌ای مبنی بر عدم واکسیناسیون گروه‌های پرخطر با واکسن وارداتی قبل از تولید واکسن داخل نداشتند و ما نیز به شدت این موضوع را دنبال می‌کنیم، از منابع مطمئن قراردادها را نهایی کرده‌ایم واکسن درحال ورود به کشور است و ان‌شاءالله به زودی واکسیناسیون افراد پرخطر را به ترتیب اولویت تدوین شده در پروتکل‌ها آغاز خواهم کرد.

وزیر بهداشت متذکر شد: ما واکسن کوبایی نداریم واکسنی به نام “انیستیتو پاستور” داریم که با انتقال دانش فنی از کشور کوبا است که قبلاً این تجربه را در بیش از 20 سال گذشته در واکسن هپاتیت B داشتیم و امروز نیز با واکسن کووید 19 این انتقال دانش فنی صورت می‌گیرد.

نمکی درباره پیشنهاداتی مبنی بر ارائه محدودیت‌های سختگیرانه در ایام نوروز برای سفر نیز بیان کرد: این موضوع، زودرس است ما پیشنهاداتی را معمولا در قرارگاه نزد وزیر محترم کشور ارائه می‌کنیم، اجرایی شدن این پیشنهادات ارزیابی و در نهایت عملیاتی می‌شود اما تا به این لحظه تصمیم جدید قابل اعلامی در این رابطه نگرفته‌ایم و در آینده نزدیک اعلام می‌شود.