نمایش درختچه کمیاب کاخ مروارید برای عموم
نمایش درختچه کمیاب کاخ مروارید برای عموم

شهریاریها : ابوالفضل عبیدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: از آنجایی که تعدادی از گونه‌های گیاهی و درختی کاخ مروارید در سطح استان و حتی کشور کمیاب است، از مدت‌ها قبل طرح احیای آنها به طور ویژه در دستور کار قرار داده شد تا در ایام نوروز امسال در […]

30321605-11227781شهریاریها : ابوالفضل عبیدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: از آنجایی که تعدادی از گونه‌های گیاهی و درختی کاخ مروارید در سطح استان و حتی کشور کمیاب است، از مدت‌ها قبل طرح احیای آنها به طور ویژه در دستور کار قرار داده شد تا در ایام نوروز امسال در معرض بازدید عموم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 4 هزار و 500 اصله درخت و درختچه از کشورهای ایران، ایتالیا و ژاپن در کاخ مروارید وجود دارد که تعدادی از آنها در هیچ مکان دیگری در استان قابل مشاهده نیست.

عبیدی در ادامه به تعدادی از این درخت‌های کمیاب اشاره کرد و افزود: بیش از 200 درخت شامل کاج نوئل، مگنولیا، کاج خزنده و درختچه به ژاپنی در این مجموعه فرهنگی – تاریخی وجود دارد که رسیدگی به آنها باعث شد در این روزهای بهاری بیشتر آنها شکوفه دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز یادآور شد: از 27 اسفند ماه تا به امروز یک‌هزار و 100 گردشگر از کاخ مروارید بازدید کرده‌اند.