نفر به نفر با کابینه رئیسی و دولت سیزدهم
نفر به نفر با کابینه رئیسی و دولت سیزدهم
امین‌حسین رحیمی، از مشاورت قاضی‌القضات تا وزارت عزت‌الله ضرغامی، از اشغال سفارت آمریکا تا وزارت میراث رستم قاسمی، از وزارت نفت در دوران احمدی‌نژاد تا وزارت راه رئیسی جواد اوجی، از معاونت وزیر در دولت دهم تا وزارت دولت سیزدهم.

به گزارش شهریاریها ،بالاخره انتظارات به پایان رسید و ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، فهرست وزرای دولت خود را برای اخذ رأی اعتماد معرفی کرد. بر همین اساس سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را این‌گونه توضیح داد: «ساعت ۱۳:۳۶ چهارشنبه رسما نامه رئیس‌جمهور خطاب به رئیس مجلس واصل شد و در جلسه علنی روز شنبه ۲۳ مرداد رسما این نامه اعلام وصول خواهد شد و مجلس وارد فرایند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی جهت رأی اعتماد خواهد شد».

نظام‌الدین حسینی افزود: «احتمالا جلسه رأی اعتماد از روز شنبه ۳۰ مرداد آغاز می‌شود، ولی زمان نهایی آن منوط به جلسه هیئت‌رئیسه است که اعلام خواهد شد. حداقل چهار روز جلسات بررسی صلاحیت در صحن علنی به طول می‌انجامد». در ادامه مشخصات و سوابق هر‌یک از نامزد‌های پست وزارت را می‌خوانید.

وزیری برای اینترنت ملی؟

عیسی زارع‌پور (ارتباطات و فناوری اطلاعات): متولد ۱۳۵۹ و در شهرستان اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه به دنیا آمده است. کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم‌افزار از دانشگاه صنعتی شریف دارد و دکترای خود را در رشته علوم و مهندسی کامپیوتر، گرایش شبکه‌های رایانه‌ای از دانشگاه نیوساوت ولز کشور استرالیا دریافت کرده است. از سال ۱۳۹۶ نیز عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران است.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

او ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد را در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ برعهده داشته است. در دوران زارع‌پور بحث ساماندهی رسانه‌های دیجیتال در کشور مطرح شد و سازوکار‌های نظارتی و حمایتی در مورد سایت‌های اینترنتی و بحث بنیان‌گذاری و مدیریت مرکز رسانه‌های دیجیتال مورد پیگیری قرار گرفت. او مشاور برخی وزرای دولت احمدی‌نژاد و عضو کمیسیون فناوری دولت در دولت دهم نیز بوده است. زارع‌پور در اسفند سال ۹۸ با حکم ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس وقت دستگاه قضا، رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه شده بود.


از حفاظت اطلاعات قوه مشهد به وزارت اطلاعات

حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب (اطلاعات): متولد سال ۱۳۴۰ است و ۶۰ سال دارد و در درس خارج فقه مقام معظم رهبری، آیت‌الله فاضل لنکرانی، آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله مجتبی تهرانی حضور داشته است. او از سال ۵۹ در اطلاعات عملیات سپاه فعالیت می‌کرده است.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

فعالیت در وزارت اطلاعات با توجه به آشنایی با موضوعات اطلاعاتی و امنیتی، حضور در دفتر مقام معظم رهبری، ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و رئیس حراست آستان قدس رضوی از‌جمله سوابق اجرائی، مدیریتی و فعالیت‌های خطیب است.


نماینده تهران در سودای وزارت

احسان خاندوزی (امور اقتصادی و دارایی): متولد ۱۳۵۹ در شهر گرگان است و دکترای علوم اقتصادی دارد و عضو هیئت‌علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است. او هم‌اکنون نماینده تهران و نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی و رئیس فراکسیون فضای تولید و کسب‌و‌کار مجلس یازدهم است.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

خاندوزی برخی از طرح‌ها و لوایح اقتصادی در مجلس مانند طرح ساماندهی حقوق و دستمزد در بخش عمومی، اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، طرح مالیات بر عایدی سرمایه، طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک و طرح ساماندهی سهام عدالت را امضا کرده است. مدیر گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی، دبیر شورای اقتصادی سازمان صدا‌و‌سیما، مدیرکل مرکز پژوهش‌های اقتصادی مجلس شورای اسلامی و عضویت در هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل مجوز‌های کسب‌و‌کار از دیگر سوابق اوست.


از مشهد تا وزارت

حسین باغگلی (آموزش‌و‌پرورش): متولد سال ۱۳۵۷ است و دکترای علوم تربیتی (فلسفه تعلیم و تربیت) از دانشگاه فردوسی دارد و عضو هیئت‌علمی این دانشگاه بوده است.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی (مدارس عام‌المنفعه امام رضا (ع))، عضو متخصص کارگروه پرورشی اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان خراسان‌رضوی، مشاور تخصصی در طراحی برنامه‌های آموزشی و تربیتی، عضو هیئت مؤسس شرکت صنایع خلاق، عضو هیئت‌مدیره مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی و عضویت در هیئت اندیشه‌ورز کودک و نوجوان حرم مطهر رضوی و همچنین تدریس در دانشگاه فرهنگیان از سوابق باغگلی محسوب می‌شود. همچنین او خواهرزاده حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی نیز است.


وزیر جدید نبرد با کرونا

بهرام عین‌اللهی (بهداشت، درمان و آموزش پزشکی): متولد ۱۳۳۷ در سراب، متخصص چشم‌پزشکی، فلوشیپ قرنیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

او تاکنون معاون آموزشی وزارت بهداشت، دبیر انجمن آموزش علوم پزشکی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور، عضو شورای عالی استعداد‌های وزارت بهداشت، دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور، عضو شورای عالی مرکز تحقیقات چشم‌پزشکی کشور و مشاور سازمان بین‌المللی آموزش پزشکی اروپا بوده است. او یکی از مخالفین ورود واکسن خارجی به ایران بوده است.


منتقد برجام و FATF

حجت‌الله عبدالملکی (تعاون، کار و رفاه اجتماعی): متولد ۱۳۶۰ در شهرری و دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان دارد. او به جبهه پایداری نزدیک است و در انتخابات مجلس دهم با ۶۶۷ هزار رأی در رتبه ۵۶ تهران قرار گرفته بود. عبدالملکی از اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی است.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

عضو هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) با حکم مقام معظم رهبری، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)، عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و دبیری شورای اقتصاد سازمان صدا‌و‌سیما از‌جمله سوابق او است. از عبدالملکی به‌عنوان یکی از نظریه‌پردازان اقتصاد مقاومتی نام برده می‌شود و از منتقدان FATF و برجام محسوب می‌شود. او داور یکی از مسابقه‌های صداو‌سیما نیز بود و در یکی از برنامه‌های تلویزیونی گفته بود که چند جوان ایرانی «لامبورگینی ایرانی» تولید کرده‌اند.


خروج از مجلس برای وزارت

جواد ساداتی‌نژاد (جهاد کشاورزی): متولد سال ۱۳۵۱ در کاشان و دکترای آبخیزداری گرایش هیدرولوژی از دانشگاه دولتی مسکو دارد و هم‌اکنون رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم است.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

معاونت پارلمانی وزارت علوم در دولت دوم احمدی‌نژاد، ریاست دانشگاه کاشان، معاون اداری و مالی دانشگاه تهران و دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای علوم، تحقیقات و فناوری کشور از‌جمله فعالیت‌های علمی و اجرائی او است.


مشاور ظریف، وزیر رئیسی

حسین امیرعبداللهیان (وزارت امور خارجه): متولد سال ۱۳۴۳ در دامغان است و دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران دارد. او از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مسائل و بحران‌های منطقه‌ای از‌جمله بحران سوریه بود. او در سال ۱۳۹۵ به‌عنوان سفیر ایران در مسقط مطرح شد؛ اما امیرعبداللهیان چند هفته قبل از اعزام‌شدن به عمان، از پذیرش این مسئولیت انصراف داد و با حکم محمدجواد ظریف، مشاور وزیر خارجه شد. در مرداد ۹۵ علی لاریجانی، رئیس وقت مجلس، او را به‌عنوان دستیار ویژه رئیس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس دهم منصوب کرد که در مجلس یازدهم نیز با حکم قالیباف رئیس مجلس همچنان در این سمت ادامه مسئولیت داد.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

مدیرکل خلیج‌فارس و خاورمیانه وزارت خارجه (۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰)، سفیر در بحرین (۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹)، رئیس ستاد ویژه عراق وزارت خارجه (۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶)، معاون مدیرکل خلیج‌فارس وزارت خارجه (۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶)، معاون دستیار ویژه وزیر خارجه در امور عراق (۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵)، عضو کمیته مذاکرات ایران، عراق و آمریکا در موضوع عراق (۱۳۸۶)، معاون اداره اول سیاسی خلیج فارس وزارت خارجه (۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲)، کارشناس و معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰) از‌جمله مسئولیت‌های دیپلماتیک امیرعبداللهیان تاکنون بوده است. او از لحاظ سیاسی نزدیک به گروه قالیباف است.


از مشاورت قاضی‌القضات تا وزارت

امین‌حسین رحیمی (دادگستری): متولد سال ۱۳۴۷ در ملایر است، دکترای فقه و حقوق جزا دارد و ۳۵ سال سابقه قضاوت در دادگستری. معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، نماینده ملایر در مجلس هشتم، مشاور رئیس قوه قضائیه، معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور و مشاور عالی رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز امور هماهنگی مجلس از سوابق او است.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

رحیمی در سال ۱۳۹۱ به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه و سلامت و محاسبات و تصویب نمایندگان مجلس به‌عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب شد و پس از گذشت یک سال در شهریور ۱۳۹۲ به‌عنوان رئیس جدید دیوان محاسبات برگزیده شد.


دومین وزیر از ارتش؟

محمد‌رضا آشتیانی (دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح): متولد سال ۱۳۳۹ تهران و دارای مدرک دکترای تخصصی علوم دفاعی راهبردی و عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی با مرتبه دانشیاری است. او در سال ۱۳۵۸ به استخدام ارتش درآمد و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه افسری امام علی (ع) با درجه ستوان دومی، دوره مقدماتی رسته پیاده را در مرکز آموزش پیاده شیراز سپری کرد و به لشکر ۲۳ نیروی مخصوص منتقل شد.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

امیر آشتیانی در طول جنگ ایران و عراق رده‌های فرماندهی را پشت‌سر گذاشته و دوره‌های کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و دکترای مدیریت دفاعی را در دانشگاه عالی دفاع ملی طی کرد. او در سال ۱۳۷۸ به جانشینی فرمانده نیروی زمینی، سپس به‌عنوان معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ارتش و در سال ۱۳۸۴ از سوی فرماندهی کل قوا به جانشینی فرمانده کل ارتش منصوب شد. امیر آشتیانی همچنین در سال ۱۳۹۲ به‌عنوان رئیس بازرسی ستاد کل نیرو‌های مسلح منصوب شد و از سال ۱۳۹۸ تاکنون با حکم فرماندهی کل قوا عهده‌دار مسئولیت جانشینی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح است. جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، رئیس بازرسی و ایمنی ستاد کل نیرو‌های مسلح، جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، عضو هیئت‌رئیسه فرماندهی نیروی زمینی ارتش، فرماندهی یگان‌های رزمی در دوران دفاع مقدس و خدمت در مشاغل راهبردی، فرماندهی، ستادی و اطلاعاتی کشور از‌جمله سوابق مدیریتی و اجرائی او در حوزه دفاعی و نظامی است.


از وزارت نفت در دوران احمدی‌نژاد تا وزارت راه رئیسی

رستم قاسمی (راه‌و‌شهرسازی): چهره‌ای نظامی و از وزرای محمود احمدی‌نژاد که متولد سال ۱۳۴۳ در لامرد است. او که به گفته خودش از اقدام برای ترور توسط اسرائیل در لبنان جان سالم به در برده، می‌گوید با حوزه مسکن و راه آشناست؛ هرچند نامش با اقتصاد نفتی گره خورده است.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

او کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر دارد و عضو هیئت‌علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) است. فرمانده مهندسی نیروی دریایی سپاه، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، عضو هیئت‌مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدیرعامل شرکت قطار‌های شهری کشور، عضو اتاق بازرگانی ایران، وزیر نفت دولت دهم، عضو هیئت‌عامل بانک مرکزی، ریاست اوپک و عضو هیئت‌عامل صندوق توسعه ملی از سوابق وی است.


از آستان قدس تا وزارت صمت

رضا فاطمی‌امین (صنعت، معدن و تجارت): او که جزء چهره‌های کمتر‌شناخته‌شده کابینه است، از آستان قدس رضوی می‌آید. فاطمی‌امین در سال ۱۳۵۳ در شاهرود به دنیا آمده و در حال حاضر به همراه خانواده‌اش در مشهد زندگی می‌کند. او تحصیلات دانشگاهی خود را در سال ۱۳۷۱ در رشته الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد شروع کرد و دکترای مدیریت راهبردی دانش دارد.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

بعد از اتمام تحصیلات به یکی از فعالان اجتماعی و مدیریتی کشور تبدیل شد.از سوابق اجرائی او می‌توان به عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد و جدیدترین سمتی که بر عهده قرار گرفته، قائم‌مقام آستان قدس رضوی بوده است.


از قائم‌مقامی معاون اول احمدی‌نژاد تا وزارت علوم

محمدعلی زلفی‌گل (علوم، تحقیقات و فناوری): او رئیس سابق دانشگاه بوعلی سینای همدان، یکی از دانشگاه‌های معتبر و گاهی جنجالی بوده است. زلفی‌گل هم یک احمدی‌نژادی است و در دولت نهم قائم‌مقام معاون اول رئیس‌جمهور در بنیاد نخبگان بوده است.متولد سال ۱۳۴۵ روستای صالح‌آباد از حومه شهرستان آشتیان استان مرکزی و دانش‌آموخته دکترای شیمی آلی از دانشگاه شیراز و عضو هیئت‌علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان است.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

عضو کمیسیون مشورتی نخبگان و استعداد‌های درخشان شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون آموزشی دانشکده علوم پایه، ریاست و معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه بوعلی سینای همدان، دبیر و نایب‌رئیس انجمن شیمی ایران (به صورت انتخابی به مدت ۱۴ سال که اکنون ادامه دارد) از‌جمله سوابق مدیریتی و اجرائی او در مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی کشور است.


از معاون فرهنگی در دولت احمدی‌نژاد تا وزارت ارشاد

محمدمهدی اسماعیلی (فرهنگ و ارشاد اسلامی): او هم یک احمدی‌نژادی و متولد سال ۱۳۵۴ در شهرستان کبودرآهنگ همدان و دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران است.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

تحصیلات حوزوی را نیز تا پایان دوره سطح ادامه داده است. معاون فرهنگی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در دولت نهم، معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی و تولید بیش از ۲۰۰ اثر در حوزه تاریخ، معاون استاندار اصفهان، عضو کارگروه تحول فرهنگی وزارت ارشاد در دولت نهم، مشاور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی، مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه قضائیه، مدیرکل نظارت سیمای صداوسیما و مدیرکلی برنامه‌ریزی مرکز تحقیقات صداوسیما از سوابق اجرائی و مدیریتی وی است.


وزیر دفاع احمدی‌نژاد، وزیر کشور رئیسی

احمد وحیدی (کشور): او که مانند برخی دیگر از وزرا از دولت احمدی‌نژاد می‌آید، متولد سال ۱۳۳۷ در شیراز و دانش‌آموخته دکترای تخصصی مدیریت راهبردی و رئیس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه عالی دفاع ملی است.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو و رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در دولت دهم، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عضو هیئت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، عضو شورای راهبردی روابط خارجی و ریاست مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی از‌جمله سوابق اجرائی و مدیریتی او هستند.


از اشغال سفارت آمریکا تا وزارت میراث

عزت‌الله ضرغامی (میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری): عزت‌الله ضرغامی در ششم اسفند ۱۳۳۸ به دنیا آمد. خانواده او از شهر دزفول در استان خوزستان به تهران مهاجرت کرده بودند و پدرش کارمند شرکت ملی نفت ایران بود.او هم‌اکنون به‌عنوان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند. علاوه بر این، ضرغامی ۱۰ سال، در فاصله سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳، ریاست سازمان صداوسیما را بر عهده داشت. او یکی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که در اشغال سفارت آمریکا نقش داشت.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، رئیس کارخانجات صنعتی شهید حسن باقری، معاون فرهنگی و عضو شورای مرکزی جهاد دانشگاهی دانشگاه امیر‌کبیر از‌جمله سوابق مدیریتی و اجرائی وی است.


از معاونت وزیر در دولت دهم تا وزارت دولت سیزدهم

مهندس جواد اوجی (نفت): از چهره‌های کمتر‌شناخته‌شده کابینه پیشنهادی است؛ هرچند او هم سابقه معاونت وزارت در دوران محمود احمدی‌نژاد را دارد.او متولد سال ۱۳۴۵ در شیراز و دانش‌آموخته رشته مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت است.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در دولت دهم، رئیس هیئت‌مدیره نظارت بر تولید و پالایشگاه‌های گازی، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت مهندسی توسعه گاز ایران، مدیرعامل گروه اقتصاد مفید، مدیرعامل هلدینگ انرژی‌گستر سینا و مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ نفت و گازی توسعه پترو مفید، عضو هیئت امنای دانشگاه صنعت نفت و عضو هیئت‌رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت از‌جمله سوابق اجرائی و مدیریتی وی در حوزه نفت و گاز است.


وزیر صنایع دولت‌های نهم و دهم، وزیر نیروی رئیسی

علی‌اکبر محرابیان (نیرو): او که سابقه وزارت در دولت نهم و دهم محمود احمدی‌نژاد را دارد و از مشاوران سهمیه‌بندی بنزین بوده، اکنون برای وزارت نیرو به مجلس معرفی شده است.او متولد سال ۱۳۴۸ خوانسار و دانش‌آموخته مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران بوده و در حال حاضر دانشجوی دکترای اقتصاد واحد علوم تحقیقات و در مرحله دفاع از پایان‌نامه با موضوع «اثرات آزادسازی تعرفه برق بر رشد اقتصادی و رفاه خانوار با رویکرد اقتصادی مقاومتی» است.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

وزیر صنایع و معادن در دولت‌های نهم و دهم، دستیار ویژه رئیس‌جمهور و مجری طرح مهر ماندگار (با هدف تکمیل و راه‌اندازی صد‌ها طرح و پروژه کلان کشور به‌ویژه در حوزه سد، نیروگاه، آبرسانی، پالایشگاه پتروشیمی، راه و راه‌آهن، بندر و…)، مشاور رئیس‌جمهور، ریاست ستاد تبصره ۱۳ مجری نوسازی ناوگان خودرویی کشور، سهمیه‌بندی بنزین و توسعه حمل‌ونقل عمومی، عضو شورای عالی فنی کشور، عضو شورای پول و اعتبار و رئیس کارگروه حمایت از تولید کالا‌های داخلی از‌جمله سوابق مدیریتی و اجرائی محرابیان است.


از قهرمانی دوومیدانی تا وزارت ورزش

حمید سجادی‌هزاوه (ورزش و جوانان): سجادی موفق‌ترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود رکورد تقریبا تمامی رشته‌های دوی نیمه‌استقامت و استقامت ایران را در اختیار داشت.البته او هم یکی از مدیران بازمانده از دوران احمدی‌نژادی و از معاونان سابق سازمان تربیت‌بدنی در دولت دهم است. متولد سال ۱۳۴۸ تهران و دانش‌آموخته دکترای تخصصی مدیریت و برنامه‌ریزی در تربیت‌بدنی است.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

معاون امور ورزشی سازمان تربیت بدنی و معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در دولت دهم، عضویت در هیئت‌رئیسه و هیئت‌های مختلف فدراسیون دو‌و‌میدانی، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا، مدیرعامل مؤسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری ورزش سیما، مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد و نایب‌رئیس کمیته تربیت‌بدنی بین‌الدول یونسکو از‌جمله مهم‌ترین مسئولیت‌های اجرائی و مدیریتی او در حوزه ورزش است.


وزیر بازرگانی محمود احمدی‌نژاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه

از احکام جدید رئیس‌جمهور، صدور حکم معاونت رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای مسعود میرکاظمی است.

نفر به نفر با کابینه رئیسی؛ بیشتر بیم تا امید

سید‌مسعود میرکاظمی، متولد ۱۳۳۹ تهران، دارای مدرک تحصیلی دکترای مهندسی صنایع است و پیش از این مسئولیت‌هایی همچون وزیر نفت در دولت نهم و رئیس سازمان اپک (۲۰۱۱)، وزیر بازرگانی در دولت دهم، نماینده تهران در مجلس نهم و رئیس کمیسیون انرژی مجلس، عضو هیئت امنای بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، عضو و رئیس هیئت‌مدیره سازمان اقتصادی رضوی، رئیس مرکز مطالعات بنیادی انقلاب اسلامی، رئیس دانشگاه شاهد، رئیس مرکز مطالعات لجستیک و مدیرعاملی سازمان اتکا را بر عهده داشته است.