نخستین همایش اخلاق در ورزش شهرستان‌های غرب استان تهران برگزار شد
نخستین همایش اخلاق در ورزش شهرستان‌های غرب استان تهران برگزار شد

شهریاریها به مناسبت هفته بسیج همایش اخلاق در ورزش با حضور امام جمعه شهر اندیشه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی مروج، محمود شمسی‌پور رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار، رؤسای ادارات ورزش شهرستان شهریار، قدس و ملارد، ورزشکاران و مربیان ورزش‌های مختلف شهریار و مسئولان ورزشی ناحیه […]

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۳۹۴۰۹۰۱۰۰۰شهریاریها به مناسبت هفته بسیج همایش اخلاق در ورزش با حضور امام جمعه شهر اندیشه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی مروج، محمود شمسی‌پور رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار، رؤسای ادارات ورزش شهرستان شهریار، قدس و ملارد، ورزشکاران و مربیان ورزش‌های مختلف شهریار و مسئولان ورزشی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار در محل این ناحیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش در آغاز مراسم جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار ضمن گرامیداشت هفته بسیج  اظهار کرد: ورزش یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر فردی با قرار گرفتن در مسیرش هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی تأثیرات بسیاری را شاهد خواهد بود.

محمد بهرامی عنوان کرد: بسیج نیز به عنوان یکی از مجموعه‌های که شاکله مردمی دارد و در تمام اقشار به دنبال بهبود هر چه بهتر مسائل است در این خصوص نیز برنامه‌های ویژه‌ای را پیگیر است تا بتواند در کنار جسم سالم روح سالم نیز بیش از پیش برای ورزشکاران و بسیجیان فراهم کند.

وی ادامه داد: در این خصوص نیز اقداماتی انجام شده است که با هماهنگی‌های صورت گرفته به ایجاد سالن‌های ورزشی اقدام می‌کند تا بتواند در حوزه افزایش زیرساخت‌های ورزشی نیز حرکت کرده باشد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار در خاتمه سخنان خود گفت: بسیج در تمام عرصه‌ها توانسته بهترین بازخوردها را فراهم کند و در خصوص ورزش نیز برنامه‌های متنوعی را دارد که یکی از مهم‌ترین آنها برگزاری این‌گونه مراسم و همایش‌هاست تا در خصوص اخلاق و آداب اسلامی نیز در ورزش قدم‌های مؤثری را برداشته باشیم.

در ادامه محمود شمسی‌پور مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: امروز بسیج با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد در تلاش است تا در کنار ادارات تربیت‌بدنی بتواند بهترین برنامه‌ها را برای ورزشکاران تدوین و ارائه دهند تا این ورزشکاران بتواند در بهترین مسیر قرار بگیرند.

وی افزود: ورزش مهم‌ترین اصلی است که موجب می‌شود که ناهنجاری‌های اجتماعی بسیار کاهش پیدا کند و افراد بسیار کمتر از دیگر افراد در معرض مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی قرار می‌گیرند و این خود یکی از دغدغه‌های همه مسئولان است که افراد به‌جای اینکه به ناهنجاری‌ها جذب شوند از این موارد دور شوند و بهترین را برای خود رقم بزنند.

شمسی‌پور خاطرنشان کرد: امروز در کنار زیرساخت‌هایی که ورزش نیاز دارد باید در مسیر اخلاق و آداب ورزش نیز قدم‌هایی را برداریم و در کنار آموزش بدنی به ورزشکاران اخلاق و آداب ورزشی و این‌گونه موارد نیز انجام شود تا هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی افراد بتوانند ارتقا پیدا کنند و این موجب می‌شود که بهترین‌ها برای جامعه ورزشی سطح جامعه جاری شود.

در پایان مراسم امام جمعه شهر جدید اندیشه عنوان کرد: در خصوص ورزش بسیاری از ائمه و همچنین امروز مقام معظم رهبری سخنان گهر باری دارند که نیاز است همگان در این خصوص توجه‌های بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی مروج افزود: رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ورزش را یکی از ‌مهمترین برنامه‌های خود می‌دانند و خود نیز به این مهم عمل می‌کنند و امروز نیز روحیه اخلاق در ورزش مانند گذشته باید پیگیری شود و روح بسیجی در ورزش بوده و بیش از پیش لازم است پیگیر آن باشیم تا این روحیه در آحاد جامع جاری و ساری شود.

مروج در پایان سخنان خود متذکر شد: امروز با حضور ورزشکاران در عرصه‌های بین‌المللی که این‌گونه افتخارات را شاهد هستیم می‌بینیم که ورزشکاران منش پهلوانی را رعایت کرده و همین موضوع اخلاق در ورزش است و این خود یک هنر است، چراکه این افراد در جامعه به صورتی الگو هستند و می‌توانند بهترین‌ها را رقم بزنند.