نخستین شورای مشورتی گردشگری در استان تهران تشکیل شد
نخستین شورای مشورتی گردشگری در استان تهران تشکیل شد

شهریاریها : نخستین شورای مشورتی گردشگری استان تهران با هدف بهره‌مندی از ظرفیت صاحبنظران به منظور توسعه همه جانبه حوزه گردشگری تشکیل شد. به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز نخستین جلسه شورای مشورتی گردشگری استان تهران با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، اساتید علمی و دانشگاهی، نمایندگان انجمن های صنفی، […]

متفرقهشهریاریها : نخستین شورای مشورتی گردشگری استان تهران با هدف بهره‌مندی از ظرفیت صاحبنظران به منظور توسعه همه جانبه حوزه گردشگری تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز نخستین جلسه شورای مشورتی گردشگری استان تهران با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، اساتید علمی و دانشگاهی، نمایندگان انجمن های صنفی، تشکل‌های غیر دولتی و صاحب‌نظران تخصصی فعال در صنعت گردشگری در محل سالن این اداره کل برگزار شد.

رجبعلی خسروآبادی هدف از برگزاری این جلسه را بهره‌مندی از ظرفیت صاحبنظران به منظور توسعه همه جانبه حوزه گردشگری استان برشمرد و اظهار داشت: این مساله به عنوان یکی از راهبردهای اساسی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در دستور کار قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: فعالیت های سه گانه اداره کل اگر با مشورت انجام گیرد، احتمال خطای آن بسیار کاهش خواهد یافت لذا تمامی مسئولین و دست اندرکاران صنعت گردشگری استان موظفند تا در تمامی ابعاد این حرکت از قبیل سیاست گذاری، نظارت و اجرای برنامه ها در کنار مردم و بخش خصوصی باشند، آنان را کاملا در جریان گذاشته و همواره رای اعتماد نمایندگان مردم در حوزه گردشگری را پشتوانه اقدامات خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: در صورتیکه ظرفیت های بی‌بدیل گردشگری استان بطور هدفمند و با نقشه راه هدایت شود، جهشی قابل توجه در تمامی ابعاد نه تنها در تهران بلکه برای کل کشور رقم خواهد خورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران متذکر شد: برگزاری شورای مشورتی در واقع مجال دادن به نمایندگان مردم در بخش خصوصی است تا پیوسته در صحنه توسعه گردشگری ‏حضوری فعال داشته باشند، علاوه بر اینکه بدین ترتیب مردم همواره خود را در حکومت ‏سهیم می‏ دانند و حکومت مردمی به معنای درست کلمه نیز همین است.

خسروآبادی با بیان این مطلب که در یک فرهنگ مشارکتی، احساس مسئولیت در افراد به وجود می آید و آنان تعهد بیشتری به صنعت گردشگری پیدا خواهند کرد، گفت: دریافت پیشنهادات و انتقادات اعضای شورا و بررسی کارشناسی نظرات، نقاط ضعف و قوت گردشگری را مشخص می کند و می توان با برنامه ریزی صحیح و مدون در مسیر بهبود کمی و کیفی توسعه گردشگری استان گام برداشت.

این مسئول ادامه داد: شورای مشورتی می تواند تریبون گردشگری استان و جایگاهی برای بررسی مشکلات و ارایه راهکارها توسط متخصصان و مشاوره جهت اتخاذ تصمیم گیری های نهایی باشد.