نبرد کشتی‌گیران آمریکا و ایران برای زنده ماندن کشتی
نبرد کشتی‌گیران آمریکا و ایران برای زنده ماندن کشتی

شهریاریها : تیم‌های ملی کشتی آمریکا و ایران در تاریخ 19 می (29 اردیبهشت) و از ساعت 2 بعد از ظهر به وقت محلی در ورزشگاه «مموریال اسپورت آره‌نا لس آنجلس» باهم روبه‌رو خواهند شد. این رقابت می‌تواند به جنبش المپیک برای زنده نگه داشتن امیدهای ورزش کشتی جهت حضور در المپیک 2020 کمک زیادی کند. در […]

13920206000260_PhotoAشهریاریها : تیم‌های ملی کشتی آمریکا و ایران در تاریخ 19 می (29 اردیبهشت) و از ساعت 2 بعد از ظهر به وقت محلی در ورزشگاه «مموریال اسپورت آره‌نا لس آنجلس» باهم روبه‌رو خواهند شد.

این رقابت می‌تواند به جنبش المپیک برای زنده نگه داشتن امیدهای ورزش کشتی جهت حضور در المپیک 2020 کمک زیادی کند.

در فوریه گذشته، هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد ورزش کشتی از المپیک 2020 دیگر جزو ورزش‌های شرکت‌ کننده در این تورنمنت معتبر نخواهد بود. البته اعلام شده تصمیم نهایی در این زمینه در ماه سپتامبر (شهریور) سال جاری گرفته خواهد شد. بدین ترتیب کشورهایی که مخالف حذف کشتی هستند به حمایت از این ورزش پرداخته و 177 کشور برای حفظ کشتی در المپیک نامه نوشته و خواستار ماندن این ورزش در المپیک 2020 شدند.

اندی بارث، رییس اجرایی «بیت د استریت لس آنجلس» در مورد برگزاری این مسابقه در اواخر اردیبهشت گفت: از اینکه این 2 کشور برای زنده نگه داشتن کشتی در المپیک 2020 کنار هم قرار می‌گیرند احساس خوبی داریم. این موضوع نشان می‌دهد ورزش کشتی می‌تواند کشورهایی که مشکلات بسیاری باهم دارند را کنار هم قرار داده تا برای یک هدف مشترک بجنگند. مسابقه‌ای که در لس آنجلس انجام خواهد شد نشان می‌دهد که کشتی به عنوان یک ورزش، چه تاثیر و شهرتی بین همه دارد.

همچنین در تاریخ 15 می (25 اردیبهشت) کشورهای ایران، آمریکا و روسیه که 3 کشور قدرتمند در ورزش کشتی هستند در وندربیلت هال نیویورک جمع خواهند شد که تا برای جلوگیری از حذف کشتی همفکری کنند. با توجه به اینکه دولت‌های این کشورها به هیچ وجه روابط نزدیکی ندارند ولی برای حفظ کشتی، همه آنها همکاری تنگاتنگی باهم دارند.