مکان‌های عمومی و معابر شلوغ شهریار شبانه ضدعفونی می شوند
مکان‌های عمومی و معابر شلوغ شهریار شبانه ضدعفونی می شوند
فرماندار شهریار گفت: برای پیشگیری از ابتلای شهروندان به کرونا شبانه اماکن عمومی، مجاور درختان و سطوح صاف در معابر شلوغ شهریار ضدعفونی می شود.

به گزارش شهریاریها،نورالله طاهری در کمیته اطلاع رسانی پیشگیری از ویروس کرونا که با حضور ناصح رئیس شبکه بهداشت و درمان، رضا غلامی معاون سیاسی، انتظامی، اشجعی معاون اداری مالی و برنامه ریزی فرمانداری و عبدالعلی معاون فنی عمرانی و همچنین جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شهریار برگزار شد به برخی از اقدامات و برنامه‌هایی که مجموعه فرمانداری با هماهنگی ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان انجام شده بود پرداخت.

وی در ادامه اظهار داشت: مرجع اطلاع رسانی دقیق در رابطه با ارائه آمار و ارقام مبتلایان به ویروس کرونا بر عهده قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا است و تمامی توصیه‌ها و دستورالعمل‌های این قرار گاه در شهرستان اجرا می‌شود.

طاهری ادامه داد: هم اکنون تمامی قلیان سراهای موجود شهرستان شهریار بسته است و اگر موردی از آن مشاهده گردد تخلف صورت گرفته و برابر قانون برخورد خواهد شد و همچنین تالارهای عروسی نیز بسته است و تمامی جلسات و نشست‌ها و برخی نماز جمعه‌ها تعطیل می‌باشد.

فرماندار شهریار اذعان کرد: علی رغم توصیه‌های بهداشتی مبنی بر اجتناب شهروندان از برگزاری تجمع و مراسم‌ها جهت پیشگیری از مبتلا شدن ویروس کرونا موردی گزارش می‌شود که در منازل عروسی و جشن‌هایی برگزار می‌شود که این موضوع مغایر با توصیه‌های بهداشتی است و ویروس در چنین تجمعاتی بین افراد به سهولت انتقال می‌یابد.

وی از تشدید نظارت بر نانوایی‌های سطح شهر نیز خبر داد و گفت: نانوایان تحت نظارت حراست، بازرسی و اتحادیه خود هستند و همه مسائل بهداشتی آنها با هماهنگی‌های انجام شده رصد می‌شود.

طاهری از توزیع مواد ضد عفونی کنند در شهریار نیز خبر داد و گفت: با یکی از مراکز تولید محلول‌های ضد عفونی کننده شهرستان که از کیفیت خوبی هم برخوردار است هماهنگی‌ها صورت پذیرفته که از فردا میزان قابل ملاحظه از آن با نظارت ویژه در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد.

فرماندار شهریار به موضوع عرضه ماسک در چند روز آینده نیز پرداخت و گفت: یکی از مراکز تولیدی ماسک در شهرستان که روزانه ۵۰ هزار ماسک تولید می‌کرد را ملزم به تولید روزانه ۲۵۰ هزار ماسک نموده‌ایم که با عرضه این مقدار می‌توان بخشی از نیاز بیمارستان‌ها و مردم را مرتفع نمود.

وی تصریح کرد: امروز جنگ مدافعان سلامت است و هر یک از افراد باید به انداز ه توان خود به توصیه‌های بهداشتی از قبیل پرهیز از حضور در تجمعات، جشن‌ها، رعایت موازین بهداشتی و… توجه نموده و عزیزانی که با فداکاری و از جان گذشتگی در بیمارستان و درمانگاه‌ها برای سلامت جان هم نوعان خود تلاش می‌کنند کمک کرده باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شهریار قالب شدن ترس و ناامیدی را عاملی برای غلبه بیماری بر فرد برشمرد و افزود: برخی مواقع افرادی که دچار کوچک‌ترین سرماخوردگی روحیه خود را از دست داده و ضربه جبران ناپذیری به او وارد می‌شود و در عوض دیدیم افرادی هم دچار سرطان شده بودند و وحشت و استرس به خود راه نداده و بر آن غلبه کردند.

طاهری در پایان اظهار داشت: امیدواریم با همکاری مردم عزیز از این وضعیت پیش آمده با موفقیت عبور کنیم و شاهد سلامت روحی جسمی همه افراد باشیم.