مهندس طاهری؛ لزوم مشارکت شهروندان برای پوشش دُز سوم واکسن
مهندس طاهری؛ لزوم مشارکت شهروندان برای پوشش دُز سوم واکسن
شهریاریها - فرماندار شهرستان شهریار با تاکید بر لزوم مشارکت شهروندان برای پوشش دُز سوم واکسیناسیون در شهریار از واکسیناسیون ۹۲۲هزار نفر در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش شهریاریها ، در تشریح روند واکسیناسیون در سطح شهرستان شهریار گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، حدود ۱۱۹ هزار نفر موارد مشکوک و ۴۵ هزار نفر نیز موارد قطعی ابتلا به کرونا ثبت شده است. گرچه هنوز کشور درگیری شدید و جدی با سویه اُمیکرون پیدا نکرده اما باید برای پیشگیری از بروز وضعیت ناگوار مراقبت کنیم.

وی افزود: بیش از ۹۲۲ هزار نفر در شهرستان شهریار تا به امروز واکسینه شده‌اند و بیش از ۴۷۵ هزار نفر دُز اول را دریافت کرده‌اند که ۷۱ درصد جمعیت شهرستان است؛ اما باید شهروندان در سطح شهرستان برای پوشش دُز سوم واکسیناسیون توجه ویژه‌ای داشته باشند.

طاهری با اشاره به پایین‌بودن آمار واکسیناسیون بین جوان‌ان ۱۸ تا ۲۹ ساله، ادامه داد: در این زمینه بایستی اقناع‌سازی و جلب توجه جوانان برای مشارکت در امر واکسیناسیون صورت پذیرد. ۴۱۹ هزار نفر نیز دُز دوم و بیش از ۲۷ هزار نفر نیز دُز سوم خود را دریافت کرده‌اند و هم‌اکنون افراد بالای ۱۸ سال با فاصله ۳ ماهه از تزریق دُز دوم می‌توانند دُز سوم خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در زمینه مقابله با سویه جدید بیماری کرونا در کنار تکمیل روند واکسیناسیون، امری ضروری است.