مهندس طاهری؛ افتتاح ۱۰۷ پروژه عمرانی شهریار در هفته دولت
مهندس طاهری؛ افتتاح ۱۰۷ پروژه عمرانی شهریار در هفته دولت
فرماندار شهریار با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری ۱۰۷ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال در سطح شهرستان، گفت: شهرستان شهریار تا ماه آینده از سمت خط انتقال در حال احداث نصیرآباد به آب‌ شرب سطحی متصل خواهد شد.

به گزارش شهریاریها ،نورالله طاهری فرماندار شهرستان شهریار در خصوص هفته دولت امسال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات فعلی جامعه، در هفته دولت امسال ۱۰۷ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان به افتتاح و بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: پروژه شاخص دیگر شهرستان شهریار پالایشگاه شیر است که فاز اول آن در دهه فجر سال گذشته آماده افتتاح بود و در حال حاضر فاز دوم آن نیز آماده افتتاح است که این پروژه به تنهایی با اعتباری بالغ بر ۶۵۰۰ میلیارد تومان است و برای اولین بار در کشور کره تولید می‌کند که آماده افتتاح توسط ریاست محترم جمهور است.

فرماندار شهریار بیان داشت: پروژه‌های دیگری نیز در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، آموزشی، عمرانی و غیره آماده بهره‌برداری است و پروژه شاخص دیگر شهرستان، پروژه تولید شیر شرکت میهن است که با استفاده از ۱۰ هزار راس گاو و اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

طاهری گفت: ۷ سالن ورزشی و یک استادیوم ورزشی در شهر وحیدیه در هفته دولت امسال افتتاح خواهند شد و همچنین ۱۰ مدرسه نیز پس از افتتاح در هفته دولت تا آغاز سال تحصیلی تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهریار شهرداران کار ویژه‌ای در سطح کشور انجام دادند که ورود به حوزه مدرسه‌سازی است که با تغییر کاربری قسمتی از زمین موردنظر، روند احداث را انجام می‌دهند که در کشور این کار صرفا در شهریار انجام شده است که به طور مثال شهرداری شهریار ساخت ۹ مدرسه را در دستور کار دارد.

فرماندار شهریار خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی، شهریار در زمینه صرفه‌جویی آب رتبه اول در کشور را دارد و در زمینه ساخت گلخانه، افزایش بهره‌وری و ارائه آموزش‌های کشاورزی نیز رتبه اول را داریم.

طاهری با اشاره به ۴ پروژه اساسی شهرستان شهریار گفت: پروژه شهرک صنعتی شهریار امروز نزدیک به ۵۵ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال ۲۰ پروژه از این شهرک را جهت راه‌اندازی کارخانجات و خطوط تولید افتتاح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دومین موضوع مهم پل ورودی شهریار از سمت محور دپو و باغستان است که به احتمال زیاد در دهه فجر امسال با توجه پیشرفت ۴۵ درصدی فاز اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید که در بین مطالبات دیرینه شهروندان قرار داشت.

فرماندار شهریار اضافه کرد: پروژه آب شرب سطحی شهرستان شهریار نیز جزو مطالبات اصلی مردم بود که مطالعات آن در دو سال اخیر انجام شد و اولین خط آن نیز از سمت نصیرآباد در حال اجراست که احتمالا تا ماه آینده از این خط به آب‌های سطحی متصل خواهیم شد و خط دوم از صباشهر و خط بعدی در سال آینده از سمت اندیشه و شهریار از تصفیه خانه شماره ۶ متصل خواهد شد.

طاهری عنوان داشت: آب‌های عمقی و زیرزمینی شهریار بایستی به زودی مسلوب‌المنفعه شود زیرا میزان فرونشست زمین در دشت شهریار رتبه اول در کشور را دارد و باید علاوه بر آب شرب، آب کشاورزی نیز از طریق پساب تصفیه شده فاضلاب شهرستان تامین شود.

وی تصریح کرد: پروژه دیگر بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی شهریار نیز سال گذشته و پس از ۲۹ سال با ۳۳ درصد پیشرفت تحویل متولی اصلی یعنی دانشگاه علوم پزشکی شد و تلاش بر این است انشالله تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.