مقابله با قاچاق اشیا تاریخی درشهریار بصورت حرفه ای عملیاتی می شود
مقابله با قاچاق اشیا تاریخی درشهریار بصورت حرفه ای عملیاتی می شود

  شهریاریها : فرشید ستایش راد رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهریار  اظهار داشت: قدمت تاریخی و فرهنگی شهرستان شهریار، جذابیت های این منطقه را دو چندان کرده است. وی افزود: یکی از وظایف اصلی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حفظ میراث و اشیا تاریخی است که ضرورت چنین امر خطیری […]

 1759735

شهریاریها : فرشید ستایش راد رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهریار  اظهار داشت: قدمت تاریخی و فرهنگی شهرستان شهریار، جذابیت های این منطقه را دو چندان کرده است.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حفظ میراث و اشیا تاریخی است که ضرورت چنین امر خطیری نظارت و رصد جدی مناطق تاریخی و فعالان این حوزه در بخش خرید، فروش و قاچاق اقلام تاریخی است.

ستایش راد گفت: خوشبختانه شهرستان شهریار جزو معدود شهرستان های استان تهران است که از کارآگاه تخصصی این حوزه برخوردار است و با چنین ظرفیتی امر نظارت، کنترل و حفظ آثار تاریخی به نحو مطلوب تری عملیاتی می شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شهریار عنوان کرد: کارآگاه تخصصی مورد اشاره با گذراندن دوره های آموزشی، زیر نظر اساتید مجرب ایتالیایی نقش بسزایی در مقابله با قاچاقچیان اشیای تاریخی ایفا کرده و کشفیات مهمی نیز تا کنون حاصل شده است.

ستایش راد یادآور شد: امید آن می رود پیرو تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده در عرصه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شهریار، پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی این منطقه به نحو هر چه مطلوب تری معرفی شود تا در آینده ورود گردشگران داخلی و خارجی در این خطه با رشد هر چه بیشتری همراه شود.