کتاب «عکاسی، روشی برای مطالعات اجتماعی»، نوشته‌ی آستین لانگمن، دیوید پیک است که به روش‌های مختلف گنجاندن عکس به‌عنوان یک مؤلفهٔ اصلی در مطالعات علوم اجتماعی می پردازد. به گزارش سینماسینما، نویسنده کتاب، عکس را جزء لاینفک تحقیقات علوم اجتماعی در نظر گرفته و از عکاسی تحقیقی به‌عنوان روشی برای پژوهش در جامعه بهره برده […]

کتاب «عکاسی، روشی برای مطالعات اجتماعی»، نوشته‌ی آستین لانگمن، دیوید پیک است که به روش‌های مختلف گنجاندن عکس به‌عنوان یک مؤلفهٔ اصلی در مطالعات علوم اجتماعی می پردازد.
به گزارش سینماسینما، نویسنده کتاب، عکس را جزء لاینفک تحقیقات علوم اجتماعی در نظر گرفته و از عکاسی تحقیقی به‌عنوان روشی برای پژوهش در جامعه بهره برده است. نویسندۀ این کتاب به بیان روش‌های کارآمد برای انجام عکاسی تحقیقاتی، مزیت و معایب روش‌های پیشنهادی پرداخته است. در بخشی از کتاب به چگونگی رعایت اصول اخلاقی استفاده از عکس در تحقیق اشاره کرده و صفحاتی را به بیان موضوعات حقوقی و موانع قانونی استفاده از عکس در مطالعات اجتماعی اختصاص داده تا بتواند مسیر روشنی را برای استفاده از این کتاب برای عکاسان و محققان علوم اجتماعی ارائه دهد. این کتاب توسط زهره صحت ترجمه شده و افشین لطفی و فروزنده دهقان آن را ویرایش کرده اند. نشر کتاب پرگار این کتاب را در ۳۶۰صفحه به چاپ رسانده است.