انبه برای درمان سرفه و تنگی نفس موثر است
انبه برای درمان سرفه و تنگی نفس موثر است

گروه پزشکی شهریاریها : دکتر ˈمریم صفاییˈ : انبه یکی از منابع سرشار از ویتامین های A،B و C، پتاسیم، کلسیم و آهن است که برای حفظ سلامتی دندانها، پوست، استخوان و بینایی نقش موثری دارد. وی اظهار کرد: انبه از جمله میوه هایی است که کمتر مورد توجه شهروندان قرار می گیرد و کمتر مصرف […]

34925گروه پزشکی شهریاریها : دکتر ˈمریم صفاییˈ : انبه یکی از منابع سرشار از ویتامین های A،B و C، پتاسیم، کلسیم و آهن است که برای حفظ سلامتی دندانها، پوست، استخوان و بینایی نقش موثری دارد.

وی اظهار کرد: انبه از جمله میوه هایی است که کمتر مورد توجه شهروندان قرار می گیرد و کمتر مصرف می شود در حالی که مصرف آن برای تقویت جسم، اعصاب، دستگاه گوارش و درمان انواع سردرد و اسهال مفید است.

این متخصص تغذیه افزود: نصف میوه انبه متوسط، معادل یک واحد میوه انرژی به انسان می دهد و برای درمان لاغری نیز موثر است.

صفایی گفت: انبه دارای هسته بزرگی است که مغز موجود در آن، از نظر طب سنتی دارای طبیعت سرد و خشک است و اسهال را بر طرف می کند.

وی افزود: مصرف مغز هسته این میوه برای درمان سرماخوردگی و سرفه های سخت، استفراغ، خونریزی های رحمی در زنان و درمان بواسیر خونی موثر است.

صفایی یادآور شد: انبه یک میوه گرمسیری است که سرشار از املاح معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر است ولی کالری و سدیم آن کم بوده و فاقد کلسترول و چربی اشباع است.