مرگ ۶ نفر بر اثر غرق شدگی در رودخانه کرج/سه نفر نجات یافتند
مرگ ۶ نفر بر اثر غرق شدگی در رودخانه کرج/سه نفر نجات یافتند

شهریاریها : دکتر مهرداد بابایی ضمن اشاره به تلاش و اقدامات همه جانبه اورژانس البرز در دومین هفته از تیرماه سال جاری، اظهار کرد: با بکارگیری تمام توان کار نجات مصدومان را انجام می‌دهیم. وی در ادامه به انجام هفت مأموریت با فوریت غرق شدگی در هفته گذشته توسط تکنسین‌های اورژانس البرز اشاره کرد و […]

شهریاریها : دکتر مهرداد بابایی ضمن اشاره به تلاش و اقدامات همه جانبه اورژانس البرز در دومین هفته از تیرماه سال جاری، اظهار کرد: با بکارگیری تمام توان کار نجات مصدومان را انجام می‌دهیم.

وی در ادامه به انجام هفت مأموریت با فوریت غرق شدگی در هفته گذشته توسط تکنسین‌های اورژانس البرز اشاره کرد و گفت: هفته گذشته ۹ نفر دچار حادثه غرق شدگی شدند که سه نفر پس از خروج از آب و انجام اقدامات درمانی حفظ حیات، به مراکز درمانی منتقل شدند، ولی متأسفانه شش نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز ادامه داد: در روز چهاردهم تیرماه نیز در اثر ریزش بهمن در منطقه «آزادبر» جاده چالوس و مصدوم شدن دو خانم در غار یخ مراد، اورژانس هوایی البرز با تمام توان برای نجات مصدومان وارد عملیات شد.

بابایی با اشاره به خلاصه عملکرد اورژانس البرز طی هفته گذشته، گفت: این اقدامات مشتمل بر پاسخگویی به ۱۱ هزار و ۳۴۹ تماس تلفنی و انجام تعداد سه هزار و ۴۷۶ مأموریت توسط تکنسین‌های اورژانس بوده است.

وی توضیح داد: در جریان انجام این تعداد مأموریت، ۴۴۳ مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی و سه هزار و ۳۳ مأموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومان حوادث غیر ترافیکی انجام شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز عنوان کرد: تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ البرز یک هزار و ۲۸۹ مورد بوده است و هزار و ۴۵۵ نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

بابایی تاکید کرد: هفته‌ای که گذشت اورژانس هوایی البرز با انجام ۱۱ مأموریت، ۱۷ مصدوم بدحال را ضمن ارائه خدمات درمانی ویژه حفظ حیات به مراکز درمانی استان انتقال داد.

وی اضافه کرد: بار دیگر به هموطنان عزیزی که در ایام گرم تابستان به قصد تفریح و فرار از گرما به حاشیه رودخانه‌ها و سدها می‌روند توصیه می‌شود لحظه‌ای از کودکان و نوجوانان خود غافل نشده و به علائم ایمنی و تابلوهای هشداردهنده کنار ساحل رودخانه‌ها و سدها توجه کنند.