مردم تخلفات انتخاباتی رسانه‌ها را گزارش کنند
مردم تخلفات انتخاباتی رسانه‌ها را گزارش کنند

شهریایها : اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در اطلاعیه‎ای از راه اندازی یک نشانی الکترونیکی برای دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص رصد فضای تبلیغاتی رسانه‌های دولتی و وابسته به بخش عمومی خبر داد.  در اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی درخصوص دریافت گزارش‌های مردمی آمده است: «با توجه به ماده ۶۸ قانون انتخابات […]

شهریایها : اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در اطلاعیه‎ای از راه اندازی یک نشانی الکترونیکی برای دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص رصد فضای تبلیغاتی رسانه‌های دولتی و وابسته به بخش عمومی خبر داد.

 در اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی درخصوص دریافت گزارش‌های مردمی آمده است:

«با توجه به ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری، و محدودیت‌های قانونی رسانه‌های دولتی و منتفع از بودجه عمومی در انتخابات، همچنین در جهت تدوین گزارش روزانه از تخلفات رسانه های مشمول این ماده جهت ارسال به ستاد انتخابات کشور، برای دریافت گزارش‌های مردمی از تخلفات احتمالی رسانه‌های مشمول و با هدف برای بهره‌گیری از نظارت عمومی در جهت شفافیت، جامعیت و اجرای بدون تبعیض قانون، نشانی الکترونیکی nezarat@e-rasaneh.ir در نظر گرفته شده است تا گزارش‌های مردمی از تخلفات احتمالی، دریافت و در گزارش روزانه لحاظ شود.

همانطور که پیش‌تر اعلام شده بود، مهم‌ترین مؤسسات مطبوعاتی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مشمول این ممنوعیت به شرح زیر اعلام می شود:

مؤسسات مطبوعاتی (همه رسانه‌های مؤسسه)، اطلاعات، ایران، خراسان، کیهان، همشهری

روزنامه‌ها، اصفهان زیبا، تهران تایمز، حمایت، جام جم، شهرآرا، شهروند، فرهیختگان، قدس، هگمتانه

خبرگزاری‌ها؛ آنا، ایبنا، ایرنا، ایسنا، ‌ایکنا، ایمنا، برنا، پانا، تسنیم، حوزه، خانه ملّت، دانشجو، شبستان، فارس، مهر، میزان

همچنین هفته‌نامه‌ها، ‌ماهنامه‌ها و پایگاه‌های خبری مشابه نیز مشمول این قاعده هستند. آخرین وضعیت رسانه‌ها (و از جمله نام صاحب امتیاز آنان) همواره با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور (e-rasaneh.ir) قابل دسترسی است.»