مردم برخلاف اقلیت کوچکی که بلندگو‌های بزرگ را عاریه کرده‌اند پشتیبان صلح هستند
مردم برخلاف اقلیت کوچکی که بلندگو‌های بزرگ را عاریه کرده‌اند پشتیبان صلح هستند

گروه استقبال شهریاریها : رئیس جمهور صبح امروز در هجدهمین سفر استانی خود وارد شهرستان ملارد در غرب استان تهران شد تا با مردم شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس در ورزشگاه ثمری دیدار داشته باشد. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی اظهار کرد: وحدت و انسجام مردم بی‌تردید کشور را از مشکلات به‌خوبی بیرون خواهد برد، بی‌تردید […]

13940226000376_PhotoA

گروه استقبال شهریاریها : رئیس جمهور صبح امروز در هجدهمین سفر استانی خود وارد شهرستان ملارد در غرب استان تهران شد تا با مردم شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس در ورزشگاه ثمری دیدار داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی اظهار کرد: وحدت و انسجام مردم بی‌تردید کشور را از مشکلات به‌خوبی بیرون خواهد برد، بی‌تردید ما برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم جامعه، ایجاد شغل برای نسل جوان و همچنین حرکت و توسعه صنعت، کشاورزی، علم و فناوری نیازمند جامعه آرام همراه با انسجام و وحدت هستیم.

وی بیان کرد: ملت ایران به دنبال اجرای حق، عدالت و صلح و دوستی در سراسر جهان است.

رئیس جمهور تصریح کرد: با وجود سختی‌ها و مشکلاتی که مردم به دلیل معضلات اقتصادی سال‌های گذشته با آن مواجه هستند اما بی‌تردید با امید آنها به آینده بهتر، حل و فصل مسائل و رونق اقتصادی و همچنین وحدت و انسجام مردم از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم در داخل کشور نیازمند وحدت و همدلی و همزبانی هستیم و هم باید در برابر توطئه دشمنانمان برای ایجاد ناآرامی در منطقه و جنگ و خونریزی در کشورهای همسایه ایستادگی و مقاومت کنیم.

روحانی با بیان اینکه مردم بزرگ ایران با پیام 24 خرداد ماه سال 92 به دنیا اعلام کردند که چهره ملت ما چهره صلح، عدالت و همزیستی با مردم جهان است، تاکید کرد: ما مصمم هستیم تا مشکلاتمان را با جهان با منطق، استدلال و مذاکره به طور نهایی حل و فصل کنیم.

وی تصریح کرد: مردم ما به خوبی می‌دانند که با شعار و ادای جملات تند مشکلات جامعه و کشور حل و فصل نخواهد شد، آنها با صدای بلند و رفتار مستحکم به همه جهانیان اعلام می‌کنند که دوران خشونت و افراطی‌گری به سر آمده است و همه باید با منطق، استدلال و تدبیر راه آینده خود و مسیر توسعه آن را به خوبی طی کنیم.

روحانی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای قوی در صحنه جهانی گام‌های جدیدی را برای احقاق حقوق ملت ایران برداشته است و برخواهد داشت.

وی با بیان اینکه با وجود اقلیت بسیار کوچکی که بلندگو‌های بزرگ را از دیگران عاریه کرده‌اند، اکثریت قاطع ایران به دنبال مسیر صلح و آشتی و تعامل سازنده با جهان هستند، خاطرنشان کرد: ما مسیر خود را با حمایت مردم و هدایت مقام معظم رهبری مانند ماه‌های گذشته به پیش خواهیم برد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه جوانان و مردم ایران بدانند که حرکت ما در مسیر احقاق حقوق ملت و پایان این راه پیروزی پرافتخار برای کشور است، اظهار کرد: در این مسیر گام‌هایی را برداشته‌ایم و در آینده نیز گام‌‌هایی را برخواهیم داشت، عزت، سربلندی و احقاق حقوق ملت ایران هدف نهایی در این مسیر خواهد بود که بدون حضور و همراهی مردم نمی‌توانیم به موفقیت‌های نهایی دست یابیم.

وی بیان کرد: این امید و حضور شما مردم باعث شده است که کشور در 21 ماه گذشته در زمینه مسائل فرهنگی، رفاه اجتماعی، بهداشتی و شکستن رکود اقتصادی قدم‌های بزرگی را بردارد.

روحانی تصریح کرد: مردم امروز شاهد ثبات و آرامش در بازار کشور و رونق تدریجی در اقتصاد هستند، از لحاظ صنعت، معدن، نفت و گاز، کشاورزی و خدمات روز‌به‌روز شرایط بهتر شده و بهتر خواهد شد.

رئیس هیئت دولت خاطرنشان کرد: با وجود آنکه دولت در تنگناهای مالی قرار دارد و در سال جاری قیمت نفت کاهش یافته است اما با کمک مردم راه پیشرفت و توسعه کشور را ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: تردیدی نداریم که با ایمان، تکیه‌گاه بزرگی که از الطاف بزرگ ارواح طیبه پیامبر و ائمه هدی (ع) داریم و با وحدت و انسجام خود می‌توانیم به تمام اهدافی که در نظر داریم، دست یابیم.

روحانی با اشاره به اینکه با توجه به آمار اخیر وزارت علوم در دو سال گذشته از لحاظ علم و فناوری پیشرفت بالاتری داشتیم و در سطح منطقه و کشورهای مسلمان رتبه اول را دارا هستیم، اظهار کرد: این بدان معناست که کشور، نسل جوان و دانشگاه‌های ما با امید مسیر علم و ترقی را طی کرده‌اند و طی خواهند کرد.

رئیس جمهور بیان کرد: در سال جاری آمار کشور در تولید محصولات کشاورزی بهتر است و امید داریم که روز‌به‌روز شرایط بهتری را با کمک مردم برای کشور فراهم کنیم.

روحانی در ادامه گفت: در سخنرانی قبل از انتخابات در شهرستان ملارد قول دادم که دیدارم از شهرستان‌های استان تهران را از همین منطقه شروع کنم و خوشحال هستم که به یکی از وعده‌های انتخاباتی خود عمل کرده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: استقبال مردم خون‌گرم و دلاور شهریار، ملارد و قدس و اجتماع شما در این ورزشگاه نشانه حمایت شما از خادمان ملت ایران است البته در این‌ شهرستان‌ها با وجود اینکه به پایتخت بسیار نزدیک است اما مشکلات فراوانی وجود دارد که باید حل و فصل شود.

رئیس جمهور گفت: در جلسه‌ای که در تهران با حضور وزیران، استاندار تهران و مسئولان محلی این‌ شهرستان‌ها تشکیل دادیم، به این نتیجه رسیدیم که مردم این مناطق معضلات بسیاری دارند که باید گام به گام حل شود.

وی اظهار کرد: در این سفر وعده‌ای که به عنوان رئیس جمهور به شما عرضه می‌کنم این است که در مجموع 20 طرح و پروژه تصمیم‌گیری شده است که همه آنها تا پایان سال 95 با بودجه 642 میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی خواهد شد، همین امروز در اول وقت عملیات ساخت شهرک صنعتی شهریار به مساحت 3 هزار هکتار آغاز شد و ساخت شهرک‌های صنعتی ملارد و صفادشت نیز در سال جاری آغاز می‌شود.

روحانی با اشاره معضل آب که برای بهداشت و کشاورزی مهم است، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد را درگیر کرده مسئله آب است، برای رفع بخشی از این مشکل اجرای طرح فاضلاب در این سه شهرستان به تصویب رسیده است که تا سال 95 اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: شرایط درمانی این شهرستان‌ها مناسب نیست، یک بیمارستان 300 تختخوابی در شهریار و دو بیمارستان 160 تختخوابی نیز در ملارد و قدس ساخته می‌شود و بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار نیز که در حال حاضر شایسته مردم این منطقه نیست، بازسازی و تجهیز می‌شود.

روحانی تصریح کرد: همچنین مرکز بازار ایرانی اسلامی که یکی از معماری‌های زیبا در این منطقه است، در شهریار امروز رسما افتتاح می‌شود. امیدواریم که این مرکز تجاری الگوی خوبی در ساخت و ساز ایرانی اسلامی باشد، چراکه با الگوگیری از معماری زیبای میدان نقش جهان اصفهان ساخته شده است.

وی از اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان بودجه برای فعالیت بخش‌های صنعتی این شهرستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: این قسمت از استان تهران توانمندی‌های خوبی در زمینه کشاورزی دارد اما با توجه به شرایط آبی کشور راهی جز صرفه‌جویی و استفاده از روش‌های مدرن آبیاری نداریم و دولت منابع خوبی را برای اجرای طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی در منطقه در نظر گرفته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت برای آنکه نسل جوان کشور با نشاط و سلامت بیشتر در مسیر پیشرفت نقش‌آفرینی کند برنامه‌های خوبی را در نظر گرفته است، افزود: سالن ورزشی و استخر سرپوشیده در شهر قدس تا پایان سال 95 ساخته می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: همه ما باید به فرهنگ‌های یکدیگر احترام بگذاریم و در مسیر وحدت و انسجام بیشتر تلاش کنیم، چراکه کشور ما باید الگوی برادری برای کشورهای منطقه که امروز با مشکلات و معضلات بی‌شمار مواجه هستند، باشد.