مردم استان تهران از رودخانه ها فاصله بگیرند
مردم استان تهران از رودخانه ها فاصله بگیرند
تهران- مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار نارنجی در استان خبر داد و گفت: با توجه به احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها از مردم می خواهیم از توقف در حاشیه رودخانه ها بپرهیزند.

به گزارش شهریاریها ، حامد یزدی مهر بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار سطح نارنجی فعالیت سامانه بارشی همرفتی و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و نفوذ گرد و غبار در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، از روز چهارشنبه ۵ مردادماه تا اواخر وقت جمعه ۷ مردادماه ۱۴۰۱ در استان تهران وجود دارد.

یزدی مهر در ادامه گفت: وقوع رگبار باران، رعد و برق، و احتمال بارش تگرگ در ارتفاعات شمال شرقی به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات و مناطق مستعد بارش پیش بینی شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران ضمن توصیه در خصوص عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها افزود: از همه شهروندان می‌خواهیم ضمن اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نسبت به ترددهای درون و برون شهری احتیاط لازم را داشته باشند.

وی در خصوص جا به جایی عشایر، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، احتمال برخورد صاعقه نیز هشدار داد و عنوان داشت: شهروندان با توجه به پیش بینی وزش باد شدید تا خیلی شدید و خیزش گرد و خاک و نفوذ گرد و غبار انتقالی از استان‌های هم جوار و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نیمه جنوبی و غربی استان تهران نسبت به عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان و ساختمان‌های نیمه کاره توجه جدی داشته باشند.

یزدی مهر درباره استحکام سازه‌های نیمه کاره نیز هشدار داد و بیان داشت: مردم در خصوص احتمال سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی نیز توجه ویژه داشته باشند تا خدایی ناکرده شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران در ادامه از آماده باش مدیریت بحران استان تهران در خصوص پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی در جهت فعالیت سامانه بارشی پیش بینی شده خبر داد و عنوان داشت: تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده است.