مرخصی استعلاجی کرونا در استان تهران ۷ روز شد
مرخصی استعلاجی کرونا در استان تهران ۷ روز شد
تهران- استاندار تهران با تاکید بر لزوم ممانعت از ورود افرادی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند به حوزه مترو و اتوبوس از ۷ روزه شدن مرخصی استعلاجی کرونا در استان تهران خبر داد.

به گزارش شهریاریها ،محسن منصوری ظهر شنبه در هشتاد و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان تهران با تاکید بر لزوم ممانعت از ورود افرادی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به حوزه مترو و اتوبوس از ۷ روزه شدن مرخصی استعلاجی کرونا خبر داد.

استاندار تهران در خصوص تصمیمات این جلسه اظهار داشت: محدودیت‌های دوازده گانه که در ستاد ملی مصوب شده بود و در چند هفته قبل اعمال شده یک هفته دیگر تمدید شد که مردم و دستگاه‌های با محدودیت‌ها آشنا هستند.

منصوری افزود: مجموعه بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های سه گانه استان طلب زیادی از سازمان‌های بیمه گر چه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت دارند که حدود ۳ هزار میلیارد تومان می‌باشد و مقرر شد در اسرع وقت بخش زیادی از طلب آنها پرداخت شود.

وی بیان داشت: برخی محدودیت‌ها در استان تهران اقتضایی و موضوعی اعمال می‌شود به ویژه در هفته اخیر که سطح مراجعات کاهش یافته و محدودیت‌های عمومی و گسترده برای کل استان اعمال نمی‌شود؛ با توجه به نظر رئیس جمهور اگر در شهرستانی وضعیت خاصی پیدا شود به صورت منطقه‌ای تصمیم‌گیری می‌شود.

منصوری گفت: در مورد اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی اعمال محدودیت تشدید می‌شود، چرا که بهترین روش برای کنترل این بیماری فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و تزریق دز سوم واکسن است و تزریق دز سوم هم اهمیت زیادی دارد که با همراهی رسانه‌ها و جدیت مسئولین انجام می‌شود.

استاندار تهران افزود: واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال نیز چند هفته شروع شده و مطالعات علمی و تجربه کشورها نشان از اثرگذاری تزریق واکسن کودکان به ویژه در سویه امیکرون دارد که در سطح استان تهران آمادگی داریم که با رضایت والدین واکسیناسیون انجام شود.

وی در ادامه در خصوص میزان مرخصی استعلاجی کرونا عنوان داشت: مرخصی برای افراد مبتلا به امیکرون هفت روز در نظر گرفته شده که این هفت روز مربوط به ابتدا تا انتهای دوره بیماری آنها است و این مسئله در جلسه امروز مصوب شد.