به گزارش اخباربانک، مهدی قمصریان از ششم دیماه سال ۹۶ تا اکنون ریاست مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور را بر عهده دارد. مدرک تحصیلی مهدی قمصریان، کارشناسی ارشد مدیریت رسانه بوده و تنها عامل پیوند او…

به گزارش اخباربانک، مهدی قمصریان از ششم دیماه سال ۹۶ تا اکنون ریاست مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور را بر عهده دارد. مدرک تحصیلی مهدی قمصریان، کارشناسی ارشد مدیریت رسانه بوده و تنها عامل پیوند او با صنعت بیمه، مشاوره به مدیرعامل شرکت بیمه ایران بوده است.

به جز حکم مشاوره مدیرعامل شرکت بیمه ایران برای او، هیچ ارتباط معناداری در سابقه کاری این کارشناس رسانه با صنعت بیمه به چشم نمی‌خورد. تایید صلاحیت مدیر روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه برای عضویت در هیات مدیره بیمه ایران معین از ناحیه بیمه مرکزی را باید یک اشتباه در رویه کاری نهاد ناظر قلمداد کرد.

طبق آیین نامه ۹۰، آیین نامه معروف به نحوه احراز صلاحیت حرفه‌ای کارکنان کلیدی و عملیاتی مؤسسات بیمه‌ای، داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با رشته‌هایی چون بیمه، اقتصاد، حقوق، حسابداری مالی، فناوری اطلاعات و گرایش‌های مربوط به این رشته‌ها برای تایید صلاحیت عضو پیشنهادی هیات مدیره یک شرکت بیمه‌ای از شروط لازم است.

داشتن دستکم ۱۰ سال تجربه مدیریتی نیز طبق این آیین نامه چاشنی کار تایید صلاحیت‌ها شده است.

هر چند که شورایعالی بیمه بعدها با زدن تبصره‌ای تحت عنوان سنوات تجربی فعالیت در سمت‌‎های سرپرستی یا مدیریتی در صنعت بیمه یا فعالیت در سمت‌های مدیریت در وزارتخانه، سازمان‌ها و موسسات مالی و اقتصادی، عرض و طول این آیین نامه را برای تایید صلاحیت افراد مختلف بازتر کرد. این احتمال وجود دارد که بیمه مرکزی با استناد به همین بند و با تایید او، قمصریان را روانه هیات مدیره ایران معین کرده باشد.

هر چند که باز هم قمصریان، به جز سمت‌های مدیریتی رسانه‌ای، هیچ سابقه روشنی در زمینه مدیریت بنگاه‌های بازارسرمایه، بانکی و یا بیمه‌ای ندارد. مگر اینکه ریاست نهاد ناظر، مراعات حال محمد باقر نوبخت را کرده و به مشاور و مدیر روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه تاییدیه داده باشد!

به گزارش نود اقتصادی در حال حاضر ترکیب هیات مدیره شرکت بیمه ایران معین، را افرادی چون محمد زاهدنیا، حسن اسلامی پناه، مهدی قمصریان، حمید رمضانی و داریوش محمدی تشکیل می‌دهند. شرکت بیمه ایران، سهامدار شرکت بیمه ایران معین بوده و این شرکت فعالیت بیمه گری خود را از سال ۸۴ در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شروع کرده است.