مدیر آبفای شهریار: شهریار 400 لیتر در ثانیه کمبود آب دارد
مدیر آبفای شهریار: شهریار 400 لیتر در ثانیه کمبود آب دارد

شهریاریها : محمدرضا شمسایی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار با اشاره به کمبودهای آبی موجود در کشورمان و با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف این مایع حیات‌بخش اظهار کرد‌: در حال حاضر شهرستان شهریار با توجه به درصد رشد جمعیتی خود با کمبود 400 لیتر آب در ثانیه مواجه است. وی […]

آبفاشهریاریها : محمدرضا شمسایی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار با اشاره به کمبودهای آبی موجود در کشورمان و با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف این مایع حیات‌بخش اظهار کرد‌: در حال حاضر شهرستان شهریار با توجه به درصد رشد جمعیتی خود با کمبود 400 لیتر آب در ثانیه مواجه است.

وی ادامه داد‌: به همین دلیل تمام دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در شهرستان شهریار باید در اقدامی جهادی وارد صحنه شوند چرا که بی‌آبی معضلی همگانی است و تبعات سوء بسیاری در تمام زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی کشور برجای خواهد گذاشت.

*خطوط انتقال آب فاز یک اندیشه تقویت شد

مدیر امور آبفای شهریار در ادامه به تشریح بخشی از اقدامات نهاد زیر مجموعه خود برای رفع بحران کم آبی پرداخت و بیان کرد‌: ‌در راستای بهبود وضعیت آبرسانی به ساکنان فاز یک شهر جدید اندیشه لوله‌های تقویتی با ظرفیت انتقال 600 میلی‌مترمکعب آب به میزان یک‌هزار و 800 متر و خطوط تقویتی با ظرفیت 400 میلی‌مترمکعب به میزان یک‌هزار و 700 متر تعبیه شد.

شمسایی‌فر افزود‌: در شهر شهریار نیز برای بهبود وضعیت خدمت‌رسانی لوله‌های تقویتی با توانایی عبور 800 میلی‌مترمکعب آب در ثانیه کارگزاری شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات آبفای شهریار در جهت بهبود آب‌رسانی به روستاهای دینارآباد و رزکان واقع در جنوب شهرستان شهریار، خبر از تعبیه لوله‌های تقویتی در این روستاها داد و اظهار داشت‌: ‌در این روستاها با توجه به لزوم افزایش خدمت برای آب‌رسانی بهتر لوله‌هایی با ظرفیت عبوردهی 300 میلی‌مترمکعب‌ آب به طول 2 هزار و 400 متر تعبیه شده است.

*اصلاح 4 هزار متر شبکه آب‌رسانی در شهر اندیشه

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار در ادامه بر لزوم اصلاح شبکه‌های آب‌رسانی در برخی مناطق شهرستان شهریار تاکید کرد و افزود‌: به منظور جلوگیری از هدردهی آب بیش از 4 هزار متر شبکه آب‌رسانی در شهر اندیشه اصلاح شده است.

شمسایی‌فر در خصوص توسعه شبکه در منطقه تحت نظارت خود نیز گفت‌: توسعه شبکه در شهر اندیشه و شهرک رفاه شهرستان شهریار حدود 5 هزار و 300 متر بوده است و در شهرک بهاران نیز حدود 2 هزار متر توسعه شبکه آب‌رسانی داشته‌ایم.

وی ادامه داد‌: ‌به منظور رفع مشکلات مسکن ASP شهرستان شهریار توجه ویژه‌ای به این منطقه شد و توانستیم بیش از یک‌هزار و 500 متر در این منطقه توسعه شبکه داشته باشیم.

مدیر آبفای شهریار تاکید کرد‌: ‌تمامی این توسعه و اصلاح شبکه‌ها ظرف پنج ماه گذشته عملیاتی شده است که تحقق این مهم نشان از عزم راسخ کارکنان آبفای شهریار برای بهبود وضعیت آب‌رسانی در این شهرستان دارد.

شمسایی‌فر در خاتمه با اشاره به هزینه این پروژه‌ها و با تاکید بر اجرایی شدن کلیه خطوط جمع‌آوری فاضلاب و کلکتورها و سیفون‌ها در مسکن‌های ASP و منطقه 22 تهران بیش از 2 هزار متر بوده است، تصریح کرد‌:‌ هزینه اجرایی شدن این پروژه‌ها از ابتدای سال تاکنون رقمی بالغ بر 11 میلیارد تومان بوده است.