مدلهای جدید لیفان در راه بازار ایران
مدلهای جدید لیفان در راه بازار ایران

شهریاریها : این سه خودرو که با برند لیفان عرضه خواهد شده در سه مدل 720 ، 820 و ایکس 50 عرضه خواهند شد. آنگونه که خبرنگار اعزامی به چین کسب اطلاع کرده این سه خودرو در رنج قیمتی حداقل 50 میلیون تومان به بازار وارد خواهد شد. قرار است شرکت کرمان موتور که هم […]

شهریاریها : این سه خودرو که با برند لیفان عرضه خواهد شده در سه مدل 720 ، 820 و ایکس 50 عرضه خواهند شد. آنگونه که خبرنگار اعزامی به چین کسب اطلاع کرده این سه خودرو در رنج قیمتی حداقل 50 میلیون تومان به بازار وارد خواهد شد.

قرار است شرکت کرمان موتور که هم اکنون لیفان ۵۲۰ را به تولید می‌رساند این سه خودرو جدید را وارد خط تولید خود کند. گروه خودرو سازی کرمان که روزگاری خودروهای کره‌ای و آلمانی را به تولید می‌رساند اینک به پایگاه محکمی برای تولید خودروهای چینی مانند لیفان و چری تبدیل شده است. اولین همکاری رسمی صنعت خودرو ایران با چین در دهه ۸۰ با تولید خودرو‌ ام.وی‌.ام یا ماتیز چینی آغاز شد که این همکاری هم‌اکنون در حال گسترش است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود پنج درصد بازار ایران را خودرهای چینی به اختیار خود درآورده‌اند که این سهم در حال افزایش است؛ تا جایی که دو خودروساز بزرگ کشور در سال‌های اخیر به دنبال یافتن شریک تجاری چینی به جای شرکای غربی خود بوده‌اند. صنعت خودروسازی چین نزدیک به دو دهه است که شکل گرفته و با سرعت بسیاری در حال رشد و پیشرفت است. اف‌.ای. دبلیو، چری، جی‌.ای.سی و لیفان جزو چهار خودروساز بزرگ چین به شمار می‌روند.

 

منبع خبر : ایران جیب