مدارس سال آینده هم پنج‌شنبه‌ها تعطیلند
مدارس سال آینده هم پنج‌شنبه‌ها تعطیلند

شهریاریها : حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بر اساس راهکار 1،1 و 21،6 سند تحول آموزش و پرورش که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، درباره تعطیلی روزهای پنج‌شنبه‌ اقدام شد. وی با بیان اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و مصوب شد، گفت: تعطیلی‌ مدارس در روزهای پنج‌شنبه بر […]

13900919171152_PhotoAشهریاریها : حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بر اساس راهکار 1،1 و 21،6 سند تحول آموزش و پرورش که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، درباره تعطیلی روزهای پنج‌شنبه‌ اقدام شد.

وی با بیان اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و مصوب شد، گفت: تعطیلی‌ مدارس در روزهای پنج‌شنبه بر اساس اعتقاد انجام شده و کارها و برنامه درسی ملی نیز بر آن اساس نوشته شده است.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس بر اساس قانون انجام شده است، ادامه داد: اگر کسی خواست قانون را عوض کند، مشکلی ندارد و باید روند را طی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس سال‌ تحصیلی آینده نیز در روزهای پنج‌شنبه تعطیل هستند»، بیان داشت: امسال که تمام شده است و با این روند و بر اساس قانون، مدارس در سال آینده نیز تعطیل است اما هیچ قانونی، وحی نیست و اگر قانونگذار بخواهد، می‌تواند تغییر دهد.

به گزارش فارس، در راهکار 1،1 سند تحول آموزش و پرورش آمده است: طراحی، تدوین و اجرای برنامه درسی ملی بر اساس اسناد تحول راهبردی و باز تولید برنامه‌های درسی موجود با تأکید بر: الف) متناسب‌سازی حجم و محتوای کتب درسی و ساعات و روزهای آموزشی با توانمندی‌ها و ویژگی‌های دانش‌آموزان؛ ب)حاکمیت رویکرد فرهنگی ـ تربیتی در تولید محتوا و تقویت شایستگی‌های پایه دانش‌آموزان؛ ج) بهره‌مندی فزون‌تر از روش‌های فعال، خلاق و تعالی بخش؛ د) بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری‌های نوین آموزشی و تربیتی در راستای اهداف؛ ه) توجه بیشتر به تفاوت‌های فردی به ویژه هویت جنسیتی دانش‌آموزان و تفاوت‌های شهری و روستایی.

در راهکار 21،6 آمده است: تحول در ساختار و مدیریت زمان آموزش در مدارس و تعیین و متناسب‌سازی ساعات و روزهای آموزشی در طول هفته.