مجید هاشملو : مربی دو تابعیتی، بالسینی شناگر ما را تشویق به مهاجرت می کرد
مجید هاشملو : مربی دو تابعیتی، بالسینی شناگر ما را تشویق به مهاجرت می کرد
شهریاریها - رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار با بیان اینکه مربی دو تابعیتی، بالسینی شناگر ما را تشویق به مهاجرت می کرد ،گفت: متین بالسینی که از ۶ ماه پیش برای ادامه تحصیل راهی انگلیس شده بود، اعلام پناهندگی کرده است.

به گزارش شهریاریها ، مجید هاشملو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشور ۲ جوان المپیکی داشت که یکی متین بالسینی و دیگری مهرشاد افقری بود.

وی با بیان اینکه رکورد متین و مهرشاد نزدیک به هم بود، یادآورشد: بالسینی سهمیه دعوتی المپیک را داشت و در شهرستان تا حد امکان از وی و تلاش هایش حمایت شد.

هاشملو با اشاره به اعتراض متین بالسینی به حمایت نکردن فدراسیون شنا از وی و دیگر شناگران رکورددار اظهارداشت: متین از ۶ ماه قبل اقامت تحصیلی در انگلستان گرفته بود و اکنون خبر از درخواست پناهندگی به این کشور می دهد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار گفت: متین مربی ۲ تابعیتی ایرانی- انگلیسی داشت که وی را تشویق به مهاجرت کرده است و متین نیز به غیر از حرف مربی، به هیچ شخص دیگری در این زمینه اعتماد نداشت.

وی به تماس پدر متین بالسینی با اداره ورزش و جوانان در خصوص اعلام پناهندگی خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان تا حد امکان از وی حمایت و حتی برای سهمیه دعوتی به المپیک وی نیز مراسم تقدیر برگزار و هدایایی اهدا شد.

هاشملو ادامه داد: با این حال در تماس تلفنی که داشت نوک پیکان اتهامات متین به سمت فدراسیون و نبود حمایت از شناگران بود و پدرش نیز درخواست کرده بود که از مسئولان شهرستان بابت حمایت هایشان تقدیر کند.

متین بالسینی تنها نماینده شنای ایران در سومین روز از بازی‌های المپیک توکیو در ماده ۲۰۰ متر شنای پروانه به آب زد و در دسته اول در کنار شناگرانی از جامائیکا، اسلوواکی، تایلند، سوریه و سیشل رقابت کرد و با رکورد ۱:۵۹:۹۷ به کار خود پایان داد و در نهایت در ماده ۲۰۰ پروانه در رده ۳۳ قرار گرفت.

متین بالسینی بارها در مصاحبه های خود از نبود حمایت کافی از سوی فدراسیون شنا گلایه کرده و خواستار بهبود وضعیت شده بود.