متین بالسینی: آماده کسب سهمیه شنای المپیک هستم
متین بالسینی: آماده کسب سهمیه شنای المپیک هستم
ملی‌پوش شنا گفت: اصلاً به سهمیه وایلدکارت المپیک فکر نمی‌کنم و به دنبال آن هستم تا با ثبت رکورد لازم راهی توکیو شوم.

به گزارش شهریاریها به نقل از خبرگزاری آنا، رقابت‌های انتخابی المپیک در رشته شنا در اواخر خرداد و اوایل تیر در صربستان ترکیه برگزار می‌شود و چهار شناگر ایران تلاش می‌کنند تا سهمیه ورود به المپیک را به دست آورند. متین بالسینی، مهدی انصاری، بنیامین قره حسنلو و سینا غلامپور نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها خواهند بود.

متین بالسینی درباره مسابقات پیش روی شناگران برای کسب سهمیه المپیک به خبرنگار ورزش آنا اظهار کرد: طبق برنامه در اواخر ماه جاری راهی صربستان می‌شویم تا در روز ۲۹ خرداد به مصاف رقبای خود رفته و موفق به کسب سهمیه شویم. دو روز بعد از آن هم عازم ترکیه خواهیم شد تا در رقابت‌های شنای این کشور تلاش خود را برای کسب سهمیه داشته باشیم.

وی ادامه داد: تمرینات پرفشاری را پشت سر می‌گذاریم و من در ماده‌های ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر پروانه و ۵۰ متر و ۴۰۰ متر کرال سینه با رقبا به مسابقه می‌پردازم. چند هفته پیش رکورد ۲۰۰ متر پروانه ایران را در مسابقات دبی زدم. البته به خاطر کرونا امکان گرم کردن در آب وجود نداشت اما در مسابقات صربستان به دنبال آن هستم تا رکورد ۲۰۰ متر پروانه را زیر ۲ دقیقه شنا کنم و بتوانم صاحب سهمیه المپیک شوم. ماده تخصصی من ۲۰۰ متر پروانه است و رکوردی که در این ماده زده‌ام بهتر از دیگر ماده‌هاست و آماده کسب موفقیتی بزرگ هستم.

ملی‌پوش شنای ایران در مورد اینکه در مسابقات غیررسمی توانسته رکوردهای ورودی به المپیک را ثبت کند عنوان کرد: در تمرینات هیچ‌گاه ۲۰۰ متر را شنا نکرده‌ام بلکه دوتا ۱۰۰ متر یا چهارتا ۵۰ متر شنا کرده‌ام که توانسته‌ام رکوردهای خوبی بزنم. من اصلاً به سهمیه وایلدکارت فکر نمی‌کنم چون اگر شناگری با این سهمیه وارد المپیک شود هیچ ارزشی ندارد بیهوده راهی المپیک شده است.

وی یادآور شد: به کشورهایی که هیچ سهمیه ورودی برای المپیک نمی‌گیرند یک سهمیه به عنوان وایلدکارت می‌دهند که بر اساس دیدگاه فدراسیون آن کشور فردی که «فینا پوینت» بیشتری دارد راهی المپیک می‌شود ولی عملاً شناگری که با سهمیه وایلدکارت در المپیک حضور می‌یابد، شانسی نخواهد داشت.

بالسینی در مورد اینکه سرمربی‌اش کیست و تا چه اندازه توانسته رکورد ۲۰۰ متر پروانه‌اش را در مقایسه با سال‌های اخیر بهبود بخشد بیان کرد: سرمربی‌ام آقای کاوه بیت اوغلو است که در دو سال گذشته به صورت آنلاین برنامه تمرینی‌ام را از لندن برایم ارسال می‌کرد اما به دلیل حساسیت مسابقات یک ماه مانده به شروع رقابت‌های صربستان از انگلیس به ایران آمده و تلاش می‌کند تا من را به بالاترین سطح آمادگی برساند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ ساله هستم و در سال ۲۰۱۸ رکوردم در ۲۰۰ متر پروانه ۲ دقیقه و ۶ ثانیه بود که در حال حاضر ۲ دقیقه و یک ثانیه شده و توانسته‌ام رکوردم را ۵ ثانیه ترقی دهم. برای کسب سهمیه المپیک باید رکوردی برابر با یک دقیقه و ۵۹ ثانیه و ۹۷ صدم ثانیه یا پایین‌تر ثبت کنم.