مانور گردان‌های واکنش سریع شهرستان‌های استان تهران برگزار شد
مانور گردان‌های واکنش سریع شهرستان‌های استان تهران برگزار شد
تهران- فرمانده یگان واکنش سریع فاتحین حضرت علی اکبر(ع) سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: ۶ گردان از جمیع گردان‌های واکنش سریع فاتحین شهرستان‌های استان تهران به مانور تاکتیکال فراخوانده شدند که توانستند به بهترین شکل ممکن عملیات‌های مختلف تخصصی و پیچیده را اجرایی کنند.

به گزارش شهریاریها ،سرهنگ جعفرصادق عاشوری فرمانده یگان واکنش سریع فاتحین حضرت علی اکبر(ع) سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرارگاه حضرت امام حسین(ع) طبق دستورالعملی ویژه برنامه تداوم آموزش سه روزه‌ای را به مجموعه یگان فاتحین حضرت علی اکبر(ع) اعلام کرد که این ویژه برنامه طی روزهای گذشته اجرایی شد.

وی گفت: در این برنامه آموزشی محاسن و معایب گردان‌های تحت فرمان یگان حضرت علی اکبر(ع) سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران شناسایی شده همچنین توانستیم راه‌کارهای پیشرفت بیش از پیش یگان را مشخص کرده و برای رسیدن به هدف نهایی رزمی نیروها برنامه‌ریزی کنیم.

فرمانده یگان واکنش سریع فاتحین حضرت علی اکبر(ع) سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران پس از بیان اینکه توانستیم در این مانور آموزشی به ۸۰درصد از اهداف حداکثری خود دست پیدا کنیم، ادامه داد: چند عملیات آفندی برای این مانور آموزشی در نظر گرفته شده و این امر در حالی بود که تمام موارد این مانور پیش از این توسط گردان‌های مختلف تمرین‌های گوناگونی انجام گرفته بود.

عاشوری با بیان اینکه این عملیات‌ها در پادگانی در حومه تهران که شرایط اجرای این مانورها را داشت، اجرایی شد، عنوان کرد: برای اجرای قوانین بهداشتی تنها ۶ گردان از جمیع یگان به استعداد بیش از ۴۰۰ نفر در این مانور فراخوان شده و به انجام مأموریت پرداختند که در این بین گردان «منتظران شهادت» جنوب شرق استان تهران توانستند به بهترین شکل ممکن یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها را اجرایی کرده و به تمام اهداف از پیش تعیین شده اهداف در نظر گرفته شده برای این گردان دست پیدا کنند.

وی یادآور شد: هر روزه در مباحث جنگی تکنیک‌ها و تاکتیک‌های جدیدی مطرح می‌شود که برای مقابله با آن‌ها باید در مرحله اول به درستی آن‌ها را شناسایی کرده و بعد از آن نیز باید راه‌کارهای رویارویی با تکنیک‌ها و تاکتیک‌های دشمن را به نیروها آموزش دهیم تا بتوانیم عملکرد بهتر و مناسب‌تری اجرا کنیم و به همین منظور نیز دوره‌های آموزشی منظمی مانند این دوره آموزشی برای رزمندگان این گردان‌ها اجرایی می‌شود.

آمادگی رزمی برای گردان واکنش سریع یکی از ملزومات اصلی و اساسی است

سرهنگ علی اکبر انارکی فرمانده گردان «منتظران شهادت» جنوب شرق استان تهران که به عنوان «گردان برتر در آزمون تئوری تخصصی کفایت از آموزش برای شرکت در رزمایش» شناخته شده بود نیز در این خصوص بیان کرد: آمادگی رزمی برای گردانی که به عنوان گردان واکنش سریع شناخته شده یکی از ملزومات اصلی و اساسی است که برای تحقق آن باید تلاش‌های شبانه‌روزی انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: رزمندگان این گردان بعد از عضویت و سازماندهی در گردان، متعهد می‌شوند که از هیچ تلاشی برای افزایش کمی و کیفی فعالیت‌ها و مأموریت‌های محوله دریغ نکنند به همین منظور نیز در تمام دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف که برای دسته‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود شرکت کرده و برای پیشرفت خود در زمینه‌های مختلف تکنیکی و تاکتیکی تلاش می‌کنند.

فرمانده گردان «منتظران شهادت» جنوب شرق استان تهران ادامه داد: رزمنده‌های گردان واکنش سریع «منتظران شهادت» در سالی که پشت سر گذاشت به طور میانگین هر ماه یک دوره آموزش تخصصی با حضور اساتید مجرب را گذراندند که با لطف خدا و همت رزمندگان این گردان، توانستیم در این دوره آموزشی به بهترین شکل ممکن عملیات فوق تخصصی و پیچیده محول شده از سوی یگان را اجرایی کرده و به اتمام برسانیم که این اقدام نیز مورد رضایت مسؤولان امر حاضر در منطقه قرار گرفت.