ماجرای نوزاد زنده ای که به سردخانه منتقل شد!/ برکناری رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار
ماجرای نوزاد زنده ای که به سردخانه منتقل شد!/ برکناری رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار
شهریاریها - سروان امیرنژاد: پدر نوزاد متوجه زنده‌بودن و تکان‌خوردن نوزادش شده بود اما هرچه به کادر درمان گفته بود، اهمیت نداده بودند.

به گزارش شهریاریها ،نوزاد پسری روز جمعه در بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار به دنیا آمد که طبق اعلام کادر پزشکی، علائم حیاتی نداشت، بر همین اساس به سردخانه منتقل شد، اما طی ماجرایی دوباره به زندگی بازمی‌گردد که عمر زندگی‌اش کوتاه بود.

روز جمعه یکم اردیبهشت 1402 نوزاد پسری در بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار تهران متولد شد که بنا بر اعلام کادر درمان علائم حیاتی نداشت و فوت‌شده به دنیا آمد که بر این اساس نوزاد به سردخانه بیمارستان منتقل شد اما طی ماجرایی دوباره به زندگی بازمی‌گردد اما عمر زندگی‌اش کوتاه بود.

بر همین اساس رضا خدایاری، پدر نوزاد فوت‌شده در خصوص این ماجرا در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها اظهار کرد: از روزی که همسرم باردار شد، هیچ مشکلی نداشت و 31 فروردین که جنین 7 ماهه بود، به بیمارستان کمالی کرج مراجعه کرد و پس از انجام سونوگرافی و آزمایش سلامت مادر و نوزاد تأیید می‌شود.

وی افزود: ساعت 4 صبح روز بعد از معاینات 7ماهگی، درد زایمان مادر نوزاد شروع می‌شود و به بیمارستان امام سجاد(ع) مراجعه می‌کند و نوزاد با زایمان طبیعی به دنیا آمد که همان لحظه نوزاد را به مادرش نشان دادند و گفتند که «بچه سه روز است در شکم مادر فوت کرده است».

پدر نوزاد در ادامه گفت: هنگام تولد فرزند در خرم‌آباد بوده و سریعاً خود را به بیمارستان رسانده است اما عوامل بیمارستان اجازه نمی‌دهند که با همسرش ملاقات کند لذا مجدداً ساعت ملاقات به بیمارستان مراجعه می‌کند که باز هم نمی‌تواند همسرش را ببیند.

خدایاری اظهار داشت: حسی به من می‌گفت که بروم و پسرم را ببینم و بر اساس رسمی که داریم اسم بچه را در گوشش صدا کنم؛ به همین خاطر به‌سمت سردخانه رفتم و از مسئول سردخانه خواستم که پسرم را ببینم که با حراست هماهنگ کرد و به داخل رفتیم و وقتی در یخچال باز کرد، نوزاد را در کارتن قرار داده بودند و خواستم درش را باز کنم، اول اجازه ندادند و وقتی باز کردم بچه نفس می‌کشید و نگهبان فکر کرد توهم زده‌ام و وقتی بچه تکان خورد قبول کرد که زنده است.

وی تأکید کرد: نگهبان موضوع را به سوپروایزر اطلاع داد اما گفتند «امکان ندارد و بچه سه روز است مرده‌ است»، تا اینکه با یکی از مأمورین نیروی انتظامی وارد سردخانه شدیم و دید بچه زنده است و یکی از پرستاران را برای کمک آورد و بچه را لای پارچه پیچیدند و بالا بردند و در دستگاه گذاشتند.

پدر نوزاد با گلایه از برخورد نامناسب کادر درمان و مشکلاتی که در این بیمارستان وجود داشته است گفت: پسرم ساعت‌ها در سردخانه نفس می‌کشید و قلبش می‌تپید؛ با چشم خودم دیدم که پسرم زنده بود، دست‌وپا می‌زد، گریه می‌کرد و در دستگاه شیر می‌خورد و حتی تا آخر شب به مادرش خبر ندادیم چون نگران بودیم فوت کند تا اینکه پزشک گفت «حال نوزاد خوب و طبیعی است و به مادرش اطلاع دهید».

خدایاری پدر این نوزاد تازه‌فوت‌شده در پایان ابراز داشت: صبح روز 2 اردیبهشت به ما اطلاع دادند که نوزاد فوت کرده است و با ناراحتی به بیمارستان رفتم و مادرش را ترخیص کردم که به همسرم آسیب نرسد اما از مسئولان تقاضا داریم به این کم‌کاری کادر درمان رسیدگی کنند.

این بچه زنده است اما شما آن را به سردخانه بردید!

سروان فرشاد امیرنژاد در خصوص ماجرای عجیب این نوزاد اظهار کرد: حدود ساعت 2 بعدازظهر شیفت کاری‌ام تازه شروع شده بود و پسر جوانی که پدر این نوزاد است آمد و کمک خواست و گفت «اینجا کسی به حرفم گوش نمی‌دهد» و جریان را توضیح داد و گفت «همسرم را ساعت 4 صبح برای زایمان به بیمارستان آوردیم و وقتی بچه به دنیا آمد پرستاران گفتند که بچه مرده‌ است و ساعت تقریباً 8 صبح بود که برای آخرین بار رفتم بچه را ببینم متوجه تکان خوردن نوزاد شدم و به هرکس گفتم کسی باور نکرد و اهمیت نداد که بررسی کند و گفتند که توهم دارم».

وی افزود: در همان لحظه پیگیر شدم و به سوپروایزر اطلاع دادم، اما کادر درمان گفتند «پدر نوزاد توهم دارد» و من هم پیگیری نکنم اما دلم آرام نگرفت و کلید سردخانه را بالاخره گرفتم و تک‌تک یخچال‌ها را باز کردم و یک کارتن کوچک دیدم و وقتی باز کردم بچه داخلش بود و وقتی کارتن را تکان دادم، بچه هم تکان خورد و شروع کرد به نفس کشیدن، این نوزاد از 5 صبح تا ساعت 2 ونیم بعدازظهر در یخچال سردخانه بود.

افسر کشیک نیروی انتظامی مستقر در بیمارستان امام سجاد(ع) در ادامه گفت: بعد از مشاهده علائم نفس کشیدن در نوزاد سریع پارچه‌ای برداشتم و دور بچه پیچیدم و روی صندلی سردخانه گذاشتم و دنبال سوپروایزر گشتم اما موفق نشدم تا اینکه به بخش زایمان رفتم و به پرستاران گفتم «این بچه زنده است اما شما آن را به سردخانه بردید»، که همان زمان میان کادر درمان بحث شروع شد.

سروان امیرنژاد تصریح کرد: با یکی از پرستاران به سردخانه رفتیم و بچه داخل کارتن را نگاه کردند و دیدند که زنده است و به بخش NICU منتقل کردند.

وی تأکید کرد: پدر نوزاد متوجه زنده‌بودن و تکان‌خوردن نوزادش شده بود اما هرچه به کادر درمان گفته بود، اهمیت نداده بودند.

برکناری رئیس بیمارستان امام سجاد(ع)

بر همین اساس به نقل از وزارت بهداشت و درمان، علیرضا مرعشی رییس بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برکنار شد.