به تازگی خبری در فضای مجازی درباره ساخت سرویس بهداشتی ویژه مدیرعامل جدید، در ساختمان اندرونی خانه قوام السلطنه، جایی که بنیاد سینمایی فارابی در آن مستقر است، منتشر شده. سایت سینماسینما، به عکسی از ساخت سرویس بهداشتی ویژه مدیرعامل دسترسی یافته است. گفتنی است به‌دنبال اقدام برای ساخت توالت در ساختمان تاریخی «قوام‌السلطنه»، معاون […]

به تازگی خبری در فضای مجازی درباره ساخت سرویس بهداشتی ویژه مدیرعامل جدید، در ساختمان اندرونی خانه قوام السلطنه، جایی که بنیاد سینمایی فارابی در آن مستقر است، منتشر شده.

سایت سینماسینما، به عکسی از ساخت سرویس بهداشتی ویژه مدیرعامل دسترسی یافته است. گفتنی است به‌دنبال اقدام برای ساخت توالت در ساختمان تاریخی «قوام‌السلطنه»، معاون میراث فرهنگی استان تهران در گفت وگو با ایسنا، این اقدام را تخلف دانست و ساخت سرویس بهداشتی در خانه قوام را متوقف کرد.

گفتنی است پیش‌تر و در سال ۹۴ پس از پیگیری سازمان بازرسی کل کشور برای تخلیه آن بخش از ساختمان قوام‌السلطنه که در اختیار بنیاد سینمایی فارابی است، مسئولان ارشاد توانستند با ارائه دلایل نماینده بازرسی و میرات فرهنگی را قانع کنند. موضوع تغییر کاربری ساختمان بنیاد سینمایی فارابی به موزه در دولت دهم توسط سازمان بازرسی کل کشور مطرح شد و مسئولان آن زمان وزارت ارشاد در پاسخ به این پیگیری ها، توضیحات مکتوب و شفاهی ارائه کردند و پیشنهاد سازمان بازرسی کل کشور را مبنی بر تغییر کاربری ساختمان فعلی بنیاد سینمایی فارابی به دلیل مشکلاتی که برای این بنیاد پیش خواهد آورد به صلاح ندانستند.

علیرضا تابش مدیر عامل وقت بنیاد فارابی پس از انتصاب به عنوان مدیر بنیاد سینمایی فارابی از توجه جدی به این عمارت تاریخی سخن گفته بود و در صحبت های خود به امضای تفاهمنامه ای جهت بهسازی و مرمت خانه قوام و بنیاد فارابی و موزه آبگینه که در بخش اصلی این محوطه تاریخی قرار دارد، اشاره کرده بود.

متن کامل خبر توافق‌های مسئولان ارشاد، میراث فرهنگی و سازمان بازرسی کل کشور در سال ۹۴ را اینجا بخوانید.