قیمت طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در سال جدید چقدر است؟
قیمت طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در سال جدید چقدر است؟
شهریاریها - طرح ترافیک تهران از امروز چهاردهم فروردین ماه با قیمت جدید در پایتخت اجرایی شد.

به گزارش شهریاریها ، طرح ترافیک جدید تهران از امروز چهاردهم فروردین ماه اجرایی شد.

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ طرح ترافیک در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲۰ درصدی از امروز با نرخ پایه عوارض مبلغ ۵۲ هزار و ۵۶۰ تومان است محاسبه می‌شود.

هر شهروند دارای پلاک با سر شماره تهران، ۲۰ روز سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا دارد و در صورت اتمام ۲۰ روز سهمیه نصف تعرفه عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک از وی دریافت می‌شود.

نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است علاوه بر این داشتن معاینه فنی برتر ملاک تأثیر گذاری بر روی قیمت تمام شده تردد است.

بر این اساس اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۳۸۶ هزار و ۳۱۶ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و۱۹۳ هزار و ۱۵۸ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ خارج از محدوده شود باید مبلغ ۸۲۷ هزار و ۸۲۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۴۱۳ هزار و ۹۱۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ ورود و خروج از محدوده داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۶ ورود و خروج داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.