برنامه داستان‌ها و آدم‌ها روز سه شنبه ۲۳ شهریور ماه به روایت داستان پرندگان می روند در پرو می میرند اختصاص دارد و یک روانشناس درباره این کتاب صحبت می کند. به گزارش سینماسینما، سارا شریفی، تهیه کننده برنامه داستان ها و آدم ها در این باره توضیح داد: در این برنامه داستان‌های کوتاه ایرانی […]

برنامه داستان‌ها و آدم‌ها روز سه شنبه ۲۳ شهریور ماه به روایت داستان پرندگان می روند در پرو می میرند اختصاص دارد و یک روانشناس درباره این کتاب صحبت می کند.
به گزارش سینماسینما، سارا شریفی، تهیه کننده برنامه داستان ها و آدم ها در این باره توضیح داد: در این برنامه داستان‌های کوتاه ایرانی و خارجی خوانده و از منظر روانشناسی تحلیل و بررسی می‌شود. این برنامه ساعت ۱۹ و ۱۰ دقیقه روزهای سه شنبه به مدت نیم ساعت از رادیو سلامت پخش می شود. هر داستان علاوه بر آنکه خواننده را با دنیای خیال آشتی می‌دهد، الگویی است برای خواننده تا از خلال خوانش داستان، درون خود را کندوکاو کند و دردهای خود را شفا بخشد و این تاثیر کتابخوانی است بر آرامش و سلامت روان.
وی تاکید کرد: در این هفته سه شنبه ۲۳ شهریور ماه کتاب پرندگان می روند در پرو می میرند نوشته رومن گاری را مورد بررسی قرار می دهیم. عاطفه نکویی روانشناس درباره این کتاب صحبت خواهد کرد.
در معرفی این کتاب آمده است: «پرندگان می روند در پرو می میرند» نوشته «رومن گاری» از تاثیرگذارترین نوشته های اوست که سال ۱۹۶۸ از روی آن فیلمی ساخته شد. داستان ماجرای پرندگانی است که از جزایر «گوانو» به سمت ساحلی در صدکیلومتری «لیما» حرکت می کنند تا به هر زحمتی شده به آن جا برسند و بمیرند. این کتاب مجموعه پنج داستان کوتاه است شامل «پرندگان می روند در پرو می میرند»، «بشردوست»، «ملالی نیست جز دوری شما»، «همشهری کبوتر» و «کهن ترین داستان جهان» است.