قاضی زاده : فرهنگ شهریار نیازمند توجه و همدلی مسئولان
قاضی زاده : فرهنگ شهریار نیازمند توجه و همدلی مسئولان

شهریاریها : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از ارائه سیاستهای تشویقی و حمایتی به ناشران در شهرستانهای این استان خبر داد. احسان قاضی زاده بعدازظهر شنبه در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه بزرگ کتاب شهرستان شهریار اظهار داشت: در شرایط کنونی که شاهد افزایش نرخ کاغذ هستیم که در این زمینه باید تلاشها به […]

شهریاریها : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از ارائه سیاستهای تشویقی و حمایتی به ناشران در شهرستانهای این استان خبر داد.

احسان قاضی زاده بعدازظهر شنبه در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه بزرگ کتاب شهرستان شهریار اظهار داشت: در شرایط کنونی که شاهد افزایش نرخ کاغذ هستیم که در این زمینه باید تلاشها به گونه ای باشد که منجر به کاهش تولیدات چاپ و انتشاراتی ها نشود.

وی افزود: اصل سیاست حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و وزارت خانه متبوع نیز بر این است که از آثار فاخر و شاخص در حوزه چاپ و نشر به طرق مختلف حمایت شود.

ارائه سیاستهای تشویقی به ناشران استان تهران

این مسئول عنوان کرد: در این زمینه سیاستهای حمایتی این اداره کل در قالب تخفیف نسبت به کتب منتشره توسط ناشرین و همچنین بن کارت در راستای سیاستهای تشویقی قرار دارد..

قاضی زاده با اشاره به برپایی اولین نمایشگاه کتاب در شهرستان شهریار ادامه داد: امید می رود چنین اقداماتی گامی موثر جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی بین شهروندان به خصوص جوانان و نوجوانان باشد و آنها به سمت کتاب خوانی سوق یابند، مسئولان باید دست به دست هم دهند تا فرهنگ متعالی کتاب خوانی روز به روز توسعه و گسترش یابد.

سالیانه 69 هزار کتاب در ایران منتشر می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه یادآور شد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در حوزه توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی بین کشورهای اسلامی رتبه اول را دارد به نحوی که سالیانه 69 هزار عنوان کتاب جدید در کشور منتشر می شود.

وی گفت: در نمایشگاه کتاب شهرستان شهریار 12 ناشر کشوری و استانی حضور دارند که حدود 12 هزار عنوان کتاب در گرایشهای مختلف در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

رونمایی از تازه های کتاب شهریار نوید دهنده آغاز فصلی نو است

این مسئول با اشاره به رونمایی از تازه های کتاب شهریار یادآور شد: این مهم نشان دهنده این است که تولید فکر و فرهنگ در شهریار زنده و پویا است و جوانان این شهرستان از استعداد و توانایی مطلوبی جهت ارتقای سطح فرهنگ شهریار بهره مند هستند.

قاضی زاده افزود: هم اکنون شهریار یکی از شهرستانهای بزرگ استان تهران است که باید با توجه به قابلیتها و پتانسیلهای موجود در حوزه فرهنگ، تعداد این نمایشگاه ها افزایش یابد.