شرکت فیس بوک که مدت‌ها با مشکلاتی در زمینه سوء استفاده از اطلاعات کاربران روبرو بود، سرانجام اقدام به حذف کردن بخشی ازاین رویکرد مشکل‌ساز کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Gizmodo، داده‌های اص…

شرکت فیس بوک که مدت‌ها با مشکلاتی در زمینه سوء استفاده از اطلاعات کاربران روبرو بود، سرانجام اقدام به حذف کردن بخشی ازاین رویکرد مشکل‌ساز کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Gizmodo، داده‌های اصلی مشکل ساز برای شرکت فیس بوک مربوط به تبلیغات این شرکت بودند که با اقدام جدید این کمپانی آمریکایی شاید دیگر کمتر شاهد این حساسیت باشیم.
 
در حقیقت مرکز تحلیلی کمبریج برای نخستین بار شرکت فیس بوک را در این زمینه رسوا ساخته بود و مشخص کرده بود که این شرکت از داده‌های کاربران خود برای اهداف تبلیغاتی استفاده می‌کند.
 
با این وجود فیس بوک پس از مواجهه با این اتهامات تصمیم بر این گرفت تا مشکلات را حل کند و به نظر می‌رسد که حذف شدن این بخش از داده‌های فیس بوک، نخستین گام موثر برای دستیابی به چنین هدفی است.
 
 
در حقیقت فیس بوک با این کار، قوانین خود در زمینه استفاده از داده‌های خام کاربران را کاملا شفاف(حداقل در مقایسه با عملکرد پیشین) خواهد کرد و این شفافیت می‌تواند به عملکرد کلی این شرکت کمک شایانی بکند.
 
فیس بوک در روز‌های ابتدایی ماه فوریه اقدام به اعلام رسمی این موضوع به شرکایی که تحت تاثیر این تصمیم قرار می‌گیرند کرد و بر اساس این اعلام، تمامی این شرکا مجبور به پذیرش شرایط جدید خواهند بود، زیرا در صورت عدم پذیرش قوانین جدید و حذف داده‌های سوال‌برانگیز تبلیغاتی، امکان ادامه کار با فیس‌بوک را نخواهند داشت.
 
شایان ذکر است که فیس‌ بوک هنوز در این باره به صورت رسانه‌ای مطالبی را منتشر نکرده است و درخواست‌های اصحاب رسانه نیز هنوز بدون پاسخ باقی مانده‌اند، ولی پیش‌بینی می‌شود که این شرکت به زودی در یک بیانیه رسمی، این شرایط جدید را به صورت کامل توضیح بدهد.