فعالیت ۷۰۰ هیئت مذهبی در شهریار
فعالیت ۷۰۰ هیئت مذهبی در شهریار

شهریاریها : رئیس تبلیغات اسلامی شهریار گفت: با توجه به آماری که به ثبت رسیده حدود ۷۰۰ هیئت مذهبی با عناوین مختلف در شهریار مشغول فعالیت هستند. حجت الاسلام حسینعلی رضا‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در استان تهران با اشاره به لزوم دریافت مجوز از سوی بانیان برگزاری و برپایی هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری خطاب […]

13920124112503287378423شهریاریها : رئیس تبلیغات اسلامی شهریار گفت: با توجه به آماری که به ثبت رسیده حدود ۷۰۰ هیئت مذهبی با عناوین مختلف در شهریار مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام حسینعلی رضا‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در استان تهران با اشاره به لزوم دریافت مجوز از سوی بانیان برگزاری و برپایی هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری خطاب به نیروی انتظامی شهرستان شهریار اظهار کرد: باید از خروج و برپایی دسته‌های عزاداری توسط هیئت‌های بدون مجوز جلوگیری شود.

وی افزود: هیئت‌های عزاداری که از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار موفق به دریافت مجوز شده‌اند هنگام خروج و برپایی دسته‌های عزاداری باید مجوز فعالیت خود را همراه داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار در پاسخ به این سوال که چه تعداد هیئت مذهبی در شهرستان شهریار فعالیت می‌کنند، گفت: با توجه به آماری که به ثبت رسیده حدود 700 هیئت مذهبی با عناوین مختلف در شهرستان شهریار مشغول فعالیت هستند و مراسم عزاداری ایام شهادت سالار شهیدان را برگزار می‌کنند.

رضازاده درباره هیئت‌هایی که موفق به دریافت مجوز شده‌اند بیان کرد: هیئت‌هایی تاکنون مجوز رسمی برای فعالیت دریافت کرده‌اند حدود 350 هیئت هستند که از لحاظ قانونی تنها این هیئت‌ها حق فعالیت دارند.

وی افزود: البته نباید فراموش کرد که تعدادی از این هیئت‌ها برای دریافت مجوز اقدام کرده‌اند و حدود 30 درصد هیئت‌های بدون مجوز نیز بعد از ایام محرم اقدام به دریافت مجوز می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهریار با اشاره به امکاناتی که در اختیار هیئت‌های دارای مجوز قرا می گیرد، اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که با اداره بازرگانی شهرستان شهریار انجام شده است اقلام مصرفی مانند برنج و روغن در اختیار این هیئت‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تعداد هیئت‌های غیر ایرانی و نحوه فعالیت آنان در ایام محرم گفت: تعداد این هیئت‌ها در سال گذشته 15 هیئت بوده است که با توجه به قرار نگرفتن دستور العمل خاصی از سوی دولت برای فعالیت این هیئت‌ها اداره تبلیغات اسلامی شهریار در اقدامی مبتکرانه برای فعالیت این قبیل هیئت‌ها با خواست مالک مکان عزاداری و روحانی مشخص اقدام به صدور مجوز برای فعالیت آنان می‌کند.