فعالیت پنج شهرک صنعتی در رباط کریم
فعالیت پنج شهرک صنعتی در رباط کریم

شهریاریها :فرماندار رباط کریم از وجود پنج شهرک صنعتی شامل سه شهرک صنعتی مصوب و دو منطقه صنعتی در شرف تصویب، در این شهرستان خبر داد.  بیژن سلیمان پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش برای تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار  وسرمایه ایرانی نباید محدود به یک سال مشخص شود، بلکه […]

رباطشهریاریها :فرماندار رباط کریم از وجود پنج شهرک صنعتی شامل سه شهرک صنعتی مصوب و دو منطقه صنعتی در شرف تصویب، در این شهرستان خبر داد.

 بیژن سلیمان پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش برای تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار  وسرمایه ایرانی نباید محدود به یک سال مشخص شود، بلکه با توجه به نیازهای جامعه و ضرورت بهره وری از ظرفیتهای موجود، این شعار که بر اساس رهنمودهای مدبرانه رهبر معظم انقلاب مطرح شد، باید در سالجاری و سالهای آتی نیز سرلوحه اقدامات مسئولان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در این راستا مسئولان رباط کریم نیز با به کار گیری تمام ظرفیت و توان خود، طی سال گذشته جهت تحقق این مهم تلاش کردند و با شناسایی و بهره وری از پتانسیلهای موجود در بخشهای مختلف کارآفرینی و حمایت از تولیدکنندگان ، به ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات داخلی پرداختند.

رباط کریم ظرفیت تبدیل به قطب صنعتی استان را دارد

این مسئول با بیان این مطلب که رباط کریم ظرفیتهای لازم برای تبدیل شدن به قطب صنعتی استان تهران را دارد، گفت: استفاده از پتانسیلهای شهرکها و نواحی صنعتی برای ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری و اشتغال بسیار ضروری است.

فرماندار رباط کریم با اشاره به جایگاه شهرکهای صنعتی در ارتقای چرخهای رشد و توسعه هر منطقه، بیان کرد: ایجاد شهرکهای صنعتی با توجه به برخورداری از خدمات زیربنایی و تجمیع واحدهای صنعتی در یک مکان مشخص، فرصت مناسبی برای جذب سرمایه و سرمایه گذاری است و گام بلندی در زمینه اشتغالزایی و حمایت از کارآفرینان محسوب می شود.

وجود 5 شهرک صنعتی از 18 شهرک استان تهران در رباط کریم

این مسئول ادامه داد: 18 شهرک صنعتی در استان تهران فعالیت می کنند که از این بین، سه شهرک صنعتی مصوب و دو منطقه صنعتی غیر مصوب که در شرف تصویب هستند، در رباط کریم واقع شده اند که این شهرکها شرایط مناسبی برای تقویت فضای کسب و کار و اشتغال آفرینی فراهم آورده اند.

سلیمان پور یادآور شد: به همت صنعتگران رباط کریم که همپای صنعتگران سایر نقاط کشور و برغم تحریمهای دشمنان، در عرصه تولید و خدمت به کشور جهاد می کنند، این شهرستان با دارا بودن چند شهرک و منطقه صنعتی، همچنین موقعیت مناسب جغرافیایی، ظرفیت تبدیل به قطب صنعتی استان تهران را دارد.

وی اضافه کرد: با تلاش و حمایت ویژه استانداری، مجوز شهرک صنعتی شهید زواره ای در سال گذشته صادر شد، همچنین اهتمام ویژه جهت صدور مجوز بهره برداری از مناطق صنعتی ده حسن و کاظم آباد در این شهرستان ادامه دارد تا این مهم نیز طی سالجاری محقق شود.