فعالیت سامانه بارشی در اغلب مناطق استان تهران
فعالیت سامانه بارشی در اغلب مناطق استان تهران
تهران- مدیرکل هواشناسی استان تهران از فعالیت سامانه بارشی در اغلب مناطق استان خبر داد و گفت: لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی معابر، مه و امکان اختلال تردد در کوهستان های استان تهران وجود دارد.

به گزارش شهریاریها ،مجتبی جلالی در خصوص وضعیت جوی استان تهران با اشاره به نفوذ و فعالیت سامانه بارشی در استان اظهار داشت: از پیش از ظهر امروز چهارشنبه شاهد بارش باران و برف، مه، وزش باد، احتمال رگبار و رعدوبرق، احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد، در مناطق مرتفع و کوهستانی گاهی کولاک برف بوده‌ایم که این مخاطرات تا صبح جمعه ۲۸ آذرماه ادامه خواهد داشت.

جلالی با اشاره به اینکه بارش برف طی امشب و صبح پنجشنبه در بعضی از ساعات مناطقی از شمیرانات، دماوند، فیروزکوه، آبعلی، پردیس و لواسان را فرا خواهد گرفت، گفت: طی امشب و فردا با عبور متناوب امواج بارشی، در اغلب مناطق استان تهران در بعضی از ساعات بارندگی خواهیم داشت که به تدریج از غلظت آلاینده‌ها در کلان شهر تهران و حومه کاسته می‌شود و ناپایداری‌ها به شکل بارش باران، رگبار موقتی باران و نقاط مستعد تگرگ، ظاهر خواهند شد.

وی گفت: بارش برف در مناطق شمالی و شرقی استان تهران و در دیگر نقاط استان بارش‌ها عمدتاً به صورت باران، برخی نقاط برفاب و مخلوط برف و باران خواهد بود و در مناطقی از غرب و جنوب غرب استان طی فردا برای ساعات یا لحظاتی احتمال بارش برف وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران نسبت به لغزندگی معابر و جاده‌ها، آب گرفتگی موقت بعضی معابر، مه و کاهش دید افقی و قائم، امکان اختلال در تردد جاده‌ای، گاهی کولاک در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها نیز هشدار داد.