سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از کاهش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه با ۲ ایرلاین به دلیل افزایش قیمت بلیت و بالا بودن قیمت‌ها از سقف نرخ نامه برخورد قانونی شده است، گفت: علاوه بر اخطار‌های مکتوبی […]

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از کاهش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه با ۲ ایرلاین به دلیل افزایش قیمت بلیت و بالا بودن قیمت‌ها از سقف نرخ نامه برخورد قانونی شده است، گفت: علاوه بر اخطار‌های مکتوبی که به این شرکت‌های هواپیمایی داده شده، خط پرواز داخلی که افزایش قیمت داشت، تعلیق شد.

او ادامه داد: در صورتی که سایر ایرلاین‌ها از نرخ‌های تعیین شده دامنه نرخی عبور کنند، موضوع تعلیق پرواز‌های آن‌ها حتماً از سوی سازمان هواپیمایی کشوری دنبال می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: شرکت‌های هواپیمایی متخلف در این حوزه، به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

ذیبخش با بیان اینکه ساز‌مان هواپیمایی همه شکایات مسافران بابت افزایش نرخ بلیت هواپیما را در قالب یک پرونده به همراه نامه سازمان هواپیمایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌کند، افزود: مکاتبه‌ای با سازمان تعزیرات انجام دادیم و مجموع شکایت‌های مردمی در این بخش تجمیع و به سازمان تعزیرات ارائه شده تا الباقی مبالغی که مردم برای افزایش قیمت بلیت‌ها به ایرلاین‌ها پرداخت کرده‌اند، باز گردد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه درخواست ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت بلیت‌ها در شورای عالی هواپیمایی بررسی می‌شود، گفت: جلسه شورای عالی هواپیمایی باید با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شود که در روز‌های گذشته به دلیل پیک کاری وزیر برگزار نشد، اما در هفته آینده این جلسه برگزار می‌شود.

ذیبخش همچنین در خصوص قیمت کنونی بلیت هواپیما در برخی از مسیر‌ها گفت: طبق بررسی‌های که انجام دادیم هم اکنون قیمت بلیت هواپیما در بسیاری از مسیر‌ها از جمله مشهد و اهواز کاهش یافته و نرخ بلیت‌ها متناسب با سقف نرخ نامه است.

او با تاکید بر اینکه تایپ پروازی در تعیین قیمت بلیت‌ها بسیار موثر است، افزود: انجام پرواز با هواپیمای ایرباس به طور قطع با هواپیمای فوکر و یا‌ ای تی آر متفاوت است، بنابراین قیمت بلیت هواپیمای ایرباس گران‌تر از فوکر است که در بسیاری از موارد خریداران بلیت به این موضوع توجه نمی‌کنند، اما در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما در مسیر‌هایی که پیش از این حدود ۳۰ درصد افزایش یافته بود، کاهش و به حالت عادی بازگشته است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار کرد: پیش از این در مسیر مشهد – تهران قیمت بلیت هواپیما به بیش از یک میلیون تومان رسیده بود، اما با توجه به آنکه پیک زمانی سفر زیارتی مشهد گذشته است، ما شاهد کاهش قیمت بلیت در این مسیر هستیم.

ذیبخش با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، افزود: فاصله گذاری اجتماعی و رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی توسط ایرلاین‌ها رعایت می‌شود، اما در صورتی که ایرلاینی به این موضوع بی توجهی کند با آن برخورد خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت هواپیمایی کارون از سازمان هواپیمایی کشوری درباره این موضوع اخطار گرفت، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل نقض مقررات تعیین شده در مقابله با شیوع ویروس کرونا، در پرواز مسیر اصفهان- تهران مورخ ۵ /۴ /۱۴۰۰ به شرکت هواپیمایی کارون اخطار داد.

او با بیان اینکه عدم توجه به مفاد مقررات ابلاغی باعث به خطر افتادن سلامتی همکاران و مسافران خواهد شد، افزود: ضمن اخطار رعایت مفاد مندرج در شیوه نامه ۱۹۰۰ و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و لزوم پاسخگویی به مراجع قانونی و شمول اعمال مجازات توسط مراجع ذیربط پرواز شماره ۰۳-۲۶۰۲ مسیر تهران- اصفهان- تهران روز‌های شنبه مورخ ۱۷ و ۲۴ تیرماه آن شرکت لغو می‌شود.

انتهای پیام \ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان