فرمانده ناحیه مقاومت شهریار: 1000 حلقه صالحین در شهریار فعالیت می‌کند
فرمانده ناحیه مقاومت شهریار: 1000 حلقه صالحین در شهریار فعالیت می‌کند

شهریاریها : امین‌الله یامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غرب استان تهران با تبریک فرا رسیدن ماه رجب به فعالیت‌های ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: قسمتی از فعالیت‌های ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار مربوط به ابلاغ دستورالعمل از سازمان بسیج مستضعفین و بخش دیگر آن […]

13940130000684_PhotoAشهریاریها : امین‌الله یامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غرب استان تهران با تبریک فرا رسیدن ماه رجب به فعالیت‌های ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: قسمتی از فعالیت‌های ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار مربوط به ابلاغ دستورالعمل از سازمان بسیج مستضعفین و بخش دیگر آن مربوط به فعالیت‌های این نهاد به عنوان برنامه‌های بومی و محلی بود.

وی با اشاره به فعالیت گسترده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار در تعالی حلقه‌های صالحین در این شهرستان بیان کرد: در سال گذشته عمده فعالیت‌های ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار روی حلقه‌های صالحین این شهرستان متمرکز شده بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار با اشاره تعداد حلقه‌های صالحین فعال در این شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر یک‌هزار حلقه صالحین در سطح شهرستان شهریار وجود دارد که اعضای آن از برادران و خواهران و از طیف سنی مختلف شامل نونهالان، نوجوانان، جوانان، پیشکسوتان و عزیزان رزمنده و یادگاران هشت سال دفاع مقدس شامل شده‌اند.

وی به برگزاری طرح‌های بومی محلی در سطح شهرستان شهریار اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار دو طرح بزرگ بومی محلی را در شهرهای باغستان و اندیشه برگزار کرد.

یامینی ادامه داد: یکی از این طرح‌ها در شهر باغستان برگزار شد که در قالب طرح مقابله با اشاعه و استفاده از مواد مخدر بود و توفیقات مطلوبی در این امر حاصل شد، با برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی در حسینیه‌ها، مساجد و دیگر مراکز فرهنگی این شهر، شاهد کاهش اعتیاد و فروش مواد مخدر در شهر باغستان بودیم.

وی با اشاره به دیگر طرح بومی محلی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار اظهار کرد: دیگر طرح بومی محلی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار در شهر جدید اندیشه برگزار شد که شامل مبارزه با مظاهر فرهنگ مسموم غرب و پدیده شوم بدحجابی بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار با اشاره به فعال کردن ستاد‌ امر به معروف و نهی از منکر در شهرهای این شهرستان اظهار کرد: ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار در هفت شهر از توابع این شهرستان ستاد‌ امر به معروف و نهی از منکر را فعال کرده است و در پنج شهر از این شهرها که در آن نماز جمعه برگزار می‌شود، امام جمعه همان شهر این ستادها را اداره می‌کند و باید گفت که فعالیت اصلی ستاد‌ امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا توسط ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار بیان کرد: در سال گذشته توفیق داشتیم که در راستایی بزرگداشت فرهنگ شهادت و ایثار، بالغ بر 80 یادواره شهدا را در سطح شهرستان شهریار برگزار کنیم که 15 یادواره با حضور سخنرانان و مسئولان کشوری برگزار شد.

یامینی با اشاره به سرکشی از خانواده‌های شهدای شهرستان شهریار تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های بسیار خوبی که در این چند سال در سطح شهرستان شهریار اتفاق افتاد، سرکشی از خانواده شهدا است.

وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه در شهرستان شهریار به عنوان یو‌م‌الشهدا نامگذاری شد و مسئولان این شهرستان شامل فرماندار، ائمه جمعه و … به خانواده شهدا سرکشی می‌کنند و در همین دیدارها مشکلات این خانواده‌ها رفع می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهریار به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر سرکشی از شهدا اشاره کرد و گفت: تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر سرکشی از خانواده شهدا به عنوان یک تکریم و تجلیل از آنها است، هیچ کدام از خانواده شهدا تا به حال از لحاظ مالی گلایه و از این بابت به ما مراجعه نکرده‌اند و این کار به عنوان یک وظیفه شرعی و اخلاقی بر گردن ما است.