فرماندار ملارد تودیع و معارفه شد
فرماندار ملارد تودیع و معارفه شد

شهریاریها : شب گذشته طی مراسمی با حضور استاندار تهران، از زحمات نور محمد فردی تقدیر و داود کرمی به عنوان فرماندار شهرستان ملارد معارفه شد.  به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته با حضور استاندار تهران، روسای دستگاه های اداری و اجرایی و اعضای شورای تامین ملارد طی مراسمی نور محمد فردی فرماندار پیشین این […]

شهریاریها : شب گذشته طی مراسمی با حضور استاندار تهران، از زحمات نور محمد فردی تقدیر و داود کرمی به عنوان فرماندار شهرستان ملارد معارفه شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته با حضور استاندار تهران، روسای دستگاه های اداری و اجرایی و اعضای شورای تامین ملارد طی مراسمی نور محمد فردی فرماندار پیشین این شهرستان تودیع و داود کرمی به عنوان فرماندار جدید معرفی شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام جعفر محسن زاده ضمن تقدیر از زحمات نور محمد فردی و آرزوی توفیق برای فرماندار جدید شهرستان ملارد، اظهار داشت: در نظام اسلامی هر مسئولیتی که بر عهده مسئولان گذاشته می شود در واقع امانتی است که باید به شدت مراقب باشند تا خیانتی در آن صورت نگیرد چراکه امانت و امانتداری بنابر احادیث، به عنوان راس اسلام محسوب می شود.

مسئولان در بررسی مشکلات ملارد، نگاهی متوازن به تمام نقاط داشته باشند

امام جمعه صفادشت افزود: امروز ایران اسلامی با افتخار و اقتدار در دنیا می درخشد به نحوی که در ژنو، در یک سوی میز مذاکرات ایران اسلامی و در سویی دیگر تمام قدرتهای دنیا قرار دارند و این مساله نشان دهنده عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به برخی نیازها و مطالبات مردم ملارد، افزود: مسئولان باید دست به دست دهند تا وحدت موجود در شهرستان را حفظ کنند و نگاه ها و توجهات تنها محدود به یک مساله و منطقه خاص نباشد بلکه با نگاهی متوازن، نقاط دور افتاده نیز مورد توجه ویژه قرار گیرند.

حسین گروسی سخنران بعدی این مراسم بود که ضمن تبریک هفته بسیج، ایثارگری و رشادت شهدا و خانواده هایشان را عامل پیوند دفاع مقدس به فرهنگ عاشورا دانست و عنوان کرد: رمز ماندگاری فرهنگ عاشورا در واقع همان اخلاصی است که حضرت سید الشهدا (ع) و یارانش داشتند، اقتدار و عزت ایران اسلامی نیز نشات گرفته از فرهنگ متعالی عاشورا است.

اشتغالزایی و افزایش سرانه های درمانی در دستور کار مسئولان شهرستانی قرار گیرد

نماینده مردم شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: باید با همکاری و تعامل هرچه بیشتر میان مسئولان استانی و شهرستانی گامهای بلندی برای پیشرفت و توسعه استان تهران به ویژه شهرستانهای برداشته شود.

این مسئول خطاب به استاندار تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر شهرستان 400 هزار نفری ملارد فاقد حتی یک تخت بیمارستانی است، در حوزه ورزش نیز کمبودهای بسیاری وجود دارد لذا انتظار می رود با انتصاب مدیران کارآمد و مجرب تلاش مضاعفی برای رفع این مسائل صورت گیرد.

وی اولین اولویت در رفع مشکلات منطقه را اشتغالزایی برای جوانان برشمرد و افزود: افزایش سرانه های درمانی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و… در اولیتهای بعدی قرار دارد که امید می رود با روی کار آمدن مدیران تازه نفس، در آینده ای نزدیک محقق شود.

اقدامات جزیره ای ریشه کن شد

گروسی ضمن تقدیر از زحمات فردی و ارزوی توفیق برای خدمتگذاری در سمت فرمانداری قدس، یادآور شد: کارنامه موفق داود کرمی نیز نشان از لیاقت و کارآمدی وی دارد و امروز مشاهده می شود که انتصاب مدیران و مسئولان در استان تهران بر اساس اصول و کارشناسیهای دقیق صورت می گیرد و به طور قطع نتایج و آثار مثبت آن در عملکرد این مسئولان مشهود خواهد بود.

در بخش دیگر مراسم نور محمد فردی فرماندار پیشین ملارد با اشاره به گستردگی و پراکندگی قومیتهای مختلف در این شهرستان اظهار داشت: اقوام مختلفی از نزدیک به 20 استان کشور در شهرستان ملارد سکونت دارند که این گستردگی قومیتها و خرده فرهنگها، کار در این شهرستان را بسیار سخت کرده است.

این مسئول متذکر شد: در گذشته در این شهرستان به صورت جزیره ای عمل می شد اما با تلاشهای بسیار این معضل برطرف شد و در حال حاضر هماهنگی و تعامل میان دستگاه ها در سطح مطلوبی قرار دارد.

اخذ پروانه بهره برداری شهرک صنعتی صفادشت پس از 20 سال

وی گفت: در حوزه پروژه های عمرانی با نظارت و پیگیری مستمر و دقیق فرمانداری، موانع و مشکلات در کمترین زمان رفع شد تا عملیات تکمیل پروژه ها تسریع شود، در زمینه بیمارستان ملارد نیز با همکاری ائمه جمعه پیگریهای مناسبی صورت گرفت که نتایج آن در آینده ای نزدیک مشخص خواهد شد.

فردی ادامه داد: شهرک صنعتی صفادشت که 20 سال پیش از سوی بخش خصوصی احداث شده و فاقد پروانه بهره برداری بود، با تلاشهای صورت گرفته به رسمیت شناخته شد و هم اکنون بالغ بر 18 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند، همچنین در این شهرستان 31 واحد تولیدی قارچ با تولید سالانه 23 هزار تن فعالیت دارند که به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات همایشهای متعددی برگزار شد و تولید کنندگان این محصول مورد حمایت قرار گرفتند.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به تعهدی که به خون پاک شهدا و نظام مقدس چمهوری اسلامی وجود دارد، مسئولان باید در هر نقطه از این کشور که خدمت می کنند تمام تلاش و همت خود را برای انجام بهتر امور و وظایف محوله بکار گیرند.

لازم به ذکر است که نور محمد فردی ظهر شنبه طی حکم استاندار تهران به سمت فرماندار شهرستان قدس منصوب شد.

امید و نشاط ایجاد شده در مردم باید برقرار و مستدام بماند

داود کرمی، فرماندار جدید ملارد نیز طی سخنانی حفظ سیاستهای عمومی دولت از طریق ایجاد هماهنگی میان دستگاه های اداری و اجرایی را از جمله وظایف فرمانداران برشمرد و بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید با آهنگ توسعه دولت هماهنگ باشند، ملاک بنده نیز در انجام امور محوله، چشم انداز 20 ساله ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب و برنامه های توسعه ای و اولویتهای اعلام شده از سوی ریاست جمهوری خواهد بود.

وی اظهار داشت: در این برهه حساس از تاریخ که کشورمان در مقابل ابر قدرتهای دنیا ایستاده است، کمک به دولت همان کمک به نظام محسوب می شود لذا باید تلاش کنیم با رفتاری مدبرانه و تحقق اهداف دولت تدبیر و امید، امید و نشاط ایجاد شده در بین مردم برقرار و مستدام بماند.

ایجاد وحدت نسبی میان جناح های سیاسی با حضور هاشمی در استان تهران

سخنران پایانی این مراسم نیز سید حسین هاشمی بود که اعتدال را شرط اصلی انتخاب مدیران در مجموعه استانداری برشمرد و اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید، جناح ها مطرح نیستند و ملاک انتخاب و انتصاب مدیران، توان و قدرت آنان است نه جناح و مشی سیاسی خاص، همانگونه که مشاهده می شود در میان فرمانداران منصوب شده استان تهران و مدیران مجموعه استانداری، افرادی از جناحهای مختلف حضور دارند.

استاندار تهران عنوان کرد: بسیار خوشحالم که حضور من در استان تهران موجب ایجاد وحدتی نسبی میان تمام جناحهای سیاسی شده است.

این مسئول با ذکر این نکته که فرمانداران انتخاب شده در شهرستانهای استان تاکنون با اقبال خوبی از سوی مردم روبرو شده اند، افزود: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد مردم ملارد در حماسه 24 خرداد به دکتر روحانی رای دادند، سعی ما بر این بود که شخصی از حلقه های نزدیک به رئیس جمهور به عنوان فرماندار این شهرستان انتخاب شود چراکه مطالبه مردم برای ما یک اصل بسیار مهم است.

بودجه 3.6 درصدی تهران در شان این استان نیست

وی ادامه داد: ما موظفیم خدمت رسانی به مردم را در دولت تدبیر و امید به حدی برسانیم که امید و نشاط ایجاد شده در کشور حفظ شود لذا خواستاریم دستگاه های اجرایی و روسای ادارات تمام وظایف محوله را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و پروژه های هر منطقه بر اساس اولویت بندی پیش رود.

هاشمی اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که اختصاص اعتبارات قطره چکانانه به تمام پروژه ها، کاری از پیش نمی برد بلکه می توان ابتدا با اختصاص اعتباری مطلوب و کافی، چند پروژه اصلی را تکمیل کرد و سپس به سراغ پروژه هایی با اولویتهای بعدی رفت.

وی عنوان کرد: بین 30 تا 40 درصد کل درآمد کشور از استان تهران تامین می شود، همچنین 50 درصد سپرده های کل کشور در بانکها و 50 درصد درآمد اختصاصی کل استانها به تهران تعلق دارد اما متاسفانه تنها 3.6 درصد از کل بودجه کشوری به این استان اختصاص می یابد که این در شان استان تهران نیست.

استاندار تهران افزود: بودجه‌ ای که به تهران تخصیص می یابد به هیچ‌ وجه متناسب با جایگاه و درآمدهای استان نیست لذا درصدد هستیم که براساس شاخصها، بودجه تهران را افزایش دهیم.

این مسئول در پایان نیز ضمن تقدیر از زحمات اصحاب رسانه، متذکر شد: خبرنگاران رابط میان مردم و مسئولان هستند و انصافا طی این مدت استانداری را در اطلاع رسانی و انعکاس اخبار یاری کردند، امیدوارم با همین علاقه و پشتکار فرمانداران استان را نیز یاری دهند.